A kutyabarát helyek szakértője, a kutyabarathelyek.hu

Összes      Friss      Ajánló      Állatvédelem      Egészség      Jó tudni!      Könnyű      Közérdekű      Kreatív      Nevelés      Utazás

A vulkanikus eredetű Somló lankáinak felfedezése kutyákkal

2024. január 08., 15:45

Szerző: Böjte Csenge

Kategória: Utazás

Somló, magányos tanúhegy a Bakony szélén, ami Magyarország legkisebb borvidékéről híres. A borászatok mellett a várrom, a kilátó, a tanösvény és a somlói miliő miatt érdemes ellátogatni ide. A Somló varázsa mindenkit megérint, pár napos kikapcsolódásra tökéletes úti cél a kutyákkal.

Magyarország legkisebb borvidéke

Somló a 480 hektáros termőterületével Magyarország legkisebb történelmi borvidéke, melyet a Ság- és a Kis-Somlyó hegy termőhelyeivel együtt, a legújabb névváltozás óta ismét Somlói borvidékként ismerhetünk. (forrás: somloiborvidek.hu)

Magyarország legkisebb borvidéke, a somlói bor kizárólag fehér szőlőből készül. A borvidéken legelterjedtebb fajták az olaszrizling, juhfark, furmint, hárslevelű és tramini. A Somló egész világon egyedülálló különlegességét a juhfark tudja legszebben megmutatni.

A Somlói vár
Szent István kilátó

Somlói vár

2022 tavaszára megújult a somlói vár.  A rekonstrukció keretében megvalósult az alsóvár valamennyi épületszerkezetének helyreállítása, valamint az alsóvári épületekben több zárt és fedett-nyitott helyiség alakult ki, új híd és helytörténeti kiállítás is készül hozzá. Somló vára a legendák szerint egy tatárjárás után emelt kővár volt, de az első írásos emlék csak 1352-ben említi. Sokszor cserélt gazdát a történelem során.

A Somlói vár autóval nem megközelíthető, a Somló hegy lábánál lehet parkolni. Onnan turistajelzéseket követve 1 kilométer sétaút a várig.

Somlói vár és Dongó

Kilátó a Somló csúcsán

Szent István kilátó 433 méter magasan emelkedik, a somlói vártól 3 kilométerre, a Somló-hegy legmagasabb pontján található. A 12 méter magas kilátóhoz a hegy bazaltköveit használták fel. A négyszintes toronyból tiszta időben a távolban felcsillanhat a Balaton víztükre és kivehetők az Alpokalja vonulatai is.

A kilátó felavatásakor a Szent István nevet kapta, mivel első királyunk halálának 900. évfordulója alkalmából tartott emlékév során épült. (A kilátó belépődíjas és nyitva tartáskor lehet feljutni).

Szent István kilátó

Szállás egy kisházban

A Csipke Somló kutyabarát házban szálltunk meg. Mi télen voltunk, napközben nagyot sétáltunk, este pedig a sparhelt melege mellett bekuckóztunk és romantikáztunk a somlói borok társaságában. A ház nyáron hűvös, a kényelemről hűtő-fűtő klíma is gondoskodik. Nincs TV, nincs HBO, nincs Netflix, ami arra ösztönöz, hogy szakadjunk ki a megszokott környezetünkből, olvassunk, sétáljunk, egymással és a kutyákkal foglalkozzunk, vagy csak egyszerűen merengjünk a távolba és élvezzük a kilátást.

A Csipke Somló kutyabarát házban szálltunk meg.
Fotó: kutyabarathelyek.hu - Böjte Csenge

A házból kilépve indulhatunk is felfedezni a Somlót, ami egy nap alatt körbejárható. Először a Kőkonyha-Kőlyuk Bazaltorgonákat néztük meg, impozáns képződmény, majd mentünk tovább a Szent Margit-kápolna felé. Útközben szőlősök, présházak és a táj tárult elénk.

Kilátás a Somlóra

Célirányosan mentünk a Somlói vár felé. A romok között sokat időztünk, elolvastuk a történelmi kiírásokat, rajtunk kívül mással nem találkoztunk.

Továbbhaladtunk a kilátó felé, majd kiértünk a Somló tetejére, ahol nagy tisztásokon lehetett szaladgálni a kutyákkal. Mi is leheveredtünk és élveztük a napfényt (decemberben, olyan jó idő volt).

A Szent István Kilátóba nem tudtunk bemenni, mert zárva volt.

Túra hossza: 9,5 km

Szintkülönbség: 380 m

Menetidő: 3-4 óra, megállóktól függően

Parkolás: ha autóval érkeztek kirándulni, akkor a Szent Margit-kápolna alatt nagy, szabadon használható autóparkoló található, ami Somlóvásárhely felől közelíthető meg.

Cikk első megjelenése: 2024. január 06.

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni legújabb híreinkről

kérünk lájkold Facebook oldalunkat!

Témába vág

Kutya a kertben - 10 dolog, ami veszélyt jelenthet Kutya a kertben - 10 dolog, ami veszélyt jelenthet
Kertünk az a hely, ahol kutyánk szabadon mozoghat, kedvére szaladgálhat, játszhat, napozhat. A mi felelősségünk, hogy mindez biztonságos is legyen számára.

Megszülettek az őzgidák: ne nyúljunk a magára hagyott kicsinyekhez! Megszülettek az őzgidák: ne nyúljunk a magára hagyott kicsinyekhez!
...ugyanis egyáltalán nem biztos, hogy magára van hagyva! Ezekben a hetekben (is) különösen fontos, hogy felelős kutyások legyünk, és odafigyeljünk kedvencünkre, mikor a természetben járunk.

Kutyával a természetben - ezeket az illemszabályokat tartsd be a túrán, kiránduláson Kutyával a természetben - ezeket az illemszabályokat tartsd be a túrán, kiránduláson
A kirándulás, túrázás, vagy csak épp egy rövidebb séta a közeli erdőben kutyánkkal remek kikapcsolódási lehetőség. Ahhoz azonban, hogy ne csak mi, de más természetjárók, kutyások, és nem utolsósorban az erdő lakói is háborítatlanul, békében élvezhessék a természetet, be kell tartanunk néhány szabályt.

Óvatosan az erdei sétákon: A vaddisznók veszélyesek lehetnek az ellési időszakban! Óvatosan az erdei sétákon: A vaddisznók veszélyesek lehetnek az ellési időszakban!
Érdemes nyitott szemmel és füllel járni az erdőben a túrák, kirándulások, séták alatt: jobb most elkerülni a vaddisznókat. Az ellési időszakban veszélyesek lehetnek: a kocák bármi áron megvédik a kismalacaikat.

Legyen a kutyának is élmény a kempingezés! - Tippek és fontos tudnivalók Legyen a kutyának is élmény a kempingezés! - Tippek és fontos tudnivalók
A kutyabarát turizmus népszerűsége növekszik, és egyre több kutyatartó ismeri fel, hogy a kempingezés ideális lehetőséget kínál a háziállatokkal történő közös nyaralásra. Az Aranypart Camping & Apartments példája rávilágít a balatoni kutyás kempingezés aktuális lehetőségeire. Ha kutyával utazunk fontos a megfelelő szálláshely és szállástípus kiválasztása, valamint az alapfelszerelés hiánytalan összeállítása és az állattartás szabályainak ismerete a kutya kényelme érdekében. A cikk hasznos információkat kínál egy állatbarát nyaralás megszervezéséhez.

Minősítés

Hogyan lehet minősített
kutyabarát helyed?

Minősítés és hirdetés – Tudj meg többet!

Tudj meg többet

külföldön!
Gondoskodj kedvencedről!

Partnereink

Mondial Assistance GesmbH EB OVO Közhasznú Egyesület Beagle Club Online Irodakutya.com

Hírlevél

A hírlevélre történő feliratkozással az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom.

kutyabarathelyek.hu - kezdőoldal Észrevételek
FaceBook Instagram Pinterest YouTube
Jótékonysági koncertet tart februárban a Rex Kutyaotthon Alapítvány Hírek - Címlapon
Jótékonysági koncertet tart februárban a Rex Kutyaotthon Alapítvány
Kutyatartás télen - Mi számít túl hidegnek a sétához és a kintléthez? Hírek - Címlapon
Kutyatartás télen - Mi számít túl hidegnek a sétához és a kintléthez?