Segítőkutyák az iskolákban és óvodákban az esélyegyenlőségért
Pályázat oktatási intézmények számára
2016. február 05., 13:00
Szerző: S.Zs.
Kategória: Közérdekű
Fogyatékkal élő emberek és segítőkutyáik látogatnak majd el az oktatási intézményekbe ismeretterjesztő órát tartani. Óvodák és iskolák is jelentkezhetnek a NEO Magyar Segítőkutya Egyesület szociális készségfejlesztő programjára.
Az alábbi pályázatot a NEO Magyar Segítőkutya Egyesület hirdette megbudapesti és vidéki iskolák és óvodák számára. A program keretén belül a gyerekek játékos feladatokon keresztül ismerkedhetnek majd meg a fogyatékkal élők mindennapjaival és segítőkutyájuk munkájával. Nagyszerű lehetőség ez az intézmények számára, érdemes megragadni!
Íme a felhívás:
A NEO Magyar Segítőkutya Egyesület térítésmentes szakmai érzékenyítő programsorozatot valósít meg a 2016-os évben, melyhez várja együttműködő óvodák és iskolák jelentkezését (minden nyertes intézménybe egyszer látogatunk el).
A program leírása:
A program célja, hogy hallás-, látás- és mozgássérült előadóink közös ismeretterjesztő foglalkozás keretein belül hozzájáruljanak a fogyatékos emberek elfogadtatásához, esélyegyenlőségének biztosításához. A program keretén belül a különböző fogyatékossággal élő gazdák és segítőkutyáik óvodai és iskolai intézményeket látogatnak meg, és ezen foglalkozások során többféle sérüléstípussal ismertetik meg az érdeklődőket. A sérüléssel élők helyzetének bemutatása – a segítőkutyáik révén – nyitott megközelítést tesz lehetővé, ami különösen fontos, hiszen a fogyatékosságokat tabuként kezeli még sok esetben a társadalom.
A tréningen saját élményeken keresztül mutatjuk be:
- mit jelent az akadálymentesítés mozgás-, hallás- és látássérüléssel élők számára,
- milyen segédeszközöket használnak a különböző fogyatékossággal élők,
- hogyan tudnak mások segítséget nyújtani számukra,
- miben különböznek, és miben egyeznek az egyes sérüléstípusok,
- a sérülések ellenére az épekkel közös a világunk.
Célunk nem csak a fogyatékosok társadalmi integrációjának elősegítése, hanem az ép gyermekek szociális készségének fejlesztése (pl. elfogadás, segítőkészség, empátia), személyiség-, közösségfejlesztés. Törekszünk a változatosságra és a különböző igények figyelembevételére: a speciális foglalkozásunk módszerei között szerepelnek interaktív és szituációs játékok, kiscsoportos megbeszélések, segédeszközök kipróbálásának lehetősége, közös csapatépítő foglalkozás egy-egy négylábú „játékvezetővel” (pl. paraagility akadálypályán), valamint egy rövid segítőkutya-bemutatót is láthatnak a gyermekek.
Egy intézményben, a fogyatékossággal élő gazdák és a segítőkutyák kapacitásától függően, akár 2 foglalkozást is tudunk vállalni (2×45 perc).
A jelentkezés határideje 2016. február 10. A programról és a pályázat menetéről a NEO Magyar Segítőkutya honlapján olvasható részletes információ ide kattintva.
Indexkép forrás: segitokutya.net
Mikor érdemes kutyaiskolába vinni a kölyköt?
Rengeteget számít, ha már idejekorán megkezdjük kiskutyánk tanítását. Az otthoni nevelés mellett fontos az is, hogy elvigyük kutyaiskolába. De mikor?
Vigyük-e a kölyköt iskolába?
Egy friss kutatás azt vizsgálta, milyen hatással lehet a kutya későbbi viselkedésére, ha már kölyökkorában ellátogatunk vele az iskolába.
Megsimogathatom a kutyád?
Nemcsak a gazdi, de a kutya beleegyezése is kell ehhez. Hogyan feleljünk a kérdésre, amikor a válasz nem is olyan egyszerű?
Te is úgy érzed, hogy a kutyádnál nem találhatsz jobb terapeutát?
Egy friss kutatás szerint nemcsak a terápiás kutyák, hanem a kedvtelésből tartott ebek is jótékony hatással vannak a mentális egészségre.
Már több mint 100 ezer gyermek és félezer pedagógus állt az állatvédelem mellé egy hónappal az indulás előtt
Az Állatvédelmi Cselekvési Terv Kidolgozásáért és Végrehajtásáért Felelős Kormánybiztosi Titkárság szervezésében idén ismét megrendezésre kerül az Állatvédelmi Témahét, melyre már több mint 100 ezer gyermeket regisztráltak a pedagógusok.