A kutyabarát helyek szakértője, a kutyabarathelyek.hu

Összes      Friss      Ajánló      Állatvédelem      Egészség      Jó tudni!      Könnyű      Közérdekű      Kreatív      Nevelés      Utazás

A csodálatos Toszkána - ahol a természet csodái találkoznak az igazán kutyabarát helyekkel, kutyás szívekkel

2021. szeptember 10., 13:00

Szerző: Bokori-Rohony Eszter

Kategória: Utazás

Amikor először jártam Toszkánában azt éreztem, annak ellenére, hogy máshol van az otthonom mégis itthon vagyok. Elvarázsolnak a természeti csodái, a gyönyörű tájak, az olasz életérzés és az, hogy szinte kivétel nélkül minden kutyabarát. Sokan nem szeretnek Olaszországban vezetni, én azt is imádom. Az olasz temperamentum, engem mindig jókedvre derít.

2017 óta minden évben Toszkánában nyaralunk. Elő- vagy utószezonban utazunk, mert nem szeretjük a tömeget, két fekete Labradorunk pedig a rekkenő hőséget még nálunk is nehezebben viseli. A forró homok komoly sérülést tud okozni a mancsuknak (én mindig mezítláb tesztelem a homok hőmérsékletét), a tenger sós vize pedig nem ugyan olyan hűsítő számukra, mint egy édesvízi folyó vagy tó, mivel inni nem tudnak belőle, a hullámok is nehezebbé teszik számukra az úszást. Oda kell figyelnünk, hogy ki ne száradjanak vagy elkerüljük, hogy hőgutát kapjanak.

Már júniusban és még szeptember végén is gyönyörű idő van, sok-sok napsütéssel, kellemes hőmérséklettel, kutyáink számára viszont sokkal elviselhetőbb, mint a forró nyár.

A nyári melegben a homok is rendkívül felforrósodik, ami megégetheti a kutya mancsát. Érdemes inkább elő- vagy utószezonban a tengerparta látogatni
Fotó: Bokori-Rohony Eszter

Utazásaink során önálló kis házakat béreltünk saját kerttel. Az egészen piciktől, a luxus nyaralókig válogathatunk, a különböző olasz szállásokat kínáló oldalakon részletes keresési lehetőségek vannak, megjelölve még azt is, hogy milyen típusú és magasságú kerítés van/kutyabiztos-e.

Pici Nala a szálláson

2017-ben nászúton voltunk Toszkánában, az akkor 4 hónapos pici Nala-val. Idősebb kutyánkat, Sherpát sajnos ekkor nem tudtuk magunkkal vinni, mert beteg volt, és számára megterhelő lett volna az utazás. Annak ellenére, hogy Nala ilyen pici volt, nyugodtan indultunk útnak, hiszen tudtam, az olaszok igazi kutyabarátok. Természetesen Nala rendelkezett már minden oltással, minden szükséges okmánnyal az utazáshoz.

Marina di Castagneto Carducci folyópart
Fotó: Bokori-Rohony Eszter

A hosszú autós utazás alatt sokszor megálltunk, sokat is aludt még, gond nélkül megérkeztünk a szálláshelyünkre. Szállásunk Marina di Castagneto Carducci-ban volt, egy kis tengerparti városkában. Szeptember utolsó hetében nem voltak már sokan, a végeláthatatlan tengerparton szinte egyedül voltunk. Nala boldogan szaladgált a homokban és életében először úszott, ő mindjárt a tengerben kezdte a vízimádatát. Olyan tengerparti részen voltunk, ahol volt kijelölt Dog Beach/kutyastrand is, de utószezonban nyugodtan sétálhattunk bármely részén.

Marina di Castagneto Carducci - a tengerparton szeptemberben már alig vannak

Azért lett ez a hely az egyik kedvenc partszakaszunk és tértünk többször is ide vissza a későbbi években már két kutyával, mert egy édesvízi folyó torkollik itt a tengerbe. Először az édesvizű folyóban úsztattuk őket, ittak és játszottak nagyokat, ezután úsztunk csak a tengerben. Napközben többször is átsétáltunk a folyóhoz, így el tudtuk kerülni a sós víztől a komolyabb hasmenést, illetve a szőrükről is lejött a só.

Marina di Castagneto Carducci

Fotó: Bokori-Rohony Eszter

Pici Nala-val bejártunk néhány környező várost, az odavezető utakon lélegzetelállító a látvány, érdemes autópályák helyett kisebb utakon bejárni a környéket.

Siena és Volterra csodálatos városok, hangulatos utcákkal, csodaszép kilátással, az olasz gasztronómia hamisítatlan éttermeivel, amelyek bármelyike látogatható az ebekkel. A 4 hónapos Nala-val kicsit lassabbak voltak a városnézéseink, mert lépten nyomon megállítottak minket, hogy megsimogathatják-e, volt, aki fotózkodott is vele, alig tudtunk haladni a sok kedves és közvetlen érdeklődéstől. Amikor elfáradt, vagy a Férjem ölében aludt békésen menet közben, vagy egy étteremben az asztal alatt.

Séta Sienában

Fotó: Bokori-Rohony Eszter

San Marino-ban jártunk 2017-ben Nala-val, illetve 2018-ban is már Sherpával kiegészülve. Ez a picike kis különálló ország, amelyet Olaszország teljesen körbe ölel, egyedi hangulatával, meseszép kilátással rabul ejtett minket. Ha Toszkánában járunk ide is mindig visszatérünk. Minden bolt és étterem szeretettel fogadott minket a kutyákkal is.

San Marino

Toszkána tengerpartjai bővelkednek kijelölt kutyastrandokkal, Dog Beach-eket nagyon sok helyen találunk. Jó néhány ezek közül bárokkal, kutyafürdetővel, vizes tálakkal, napozóágyakkal felszerelt. Mi San Vincenzo-ban jártunk Nalával egy ilyen jól felszerelt, csodaszép kutyastrandon. Sok-sok kutyus volt szabadon, boldogan játszottak, de kivétel nélkül mindegyik fegyelmezett volt, pórázon lévő kutyához senki nem engedte oda a kutyáját, pici Nala-t sem rohanta le senki. Nagyon szépen eljátszott a többi kutyussal, természetesen ott is nagy sikere volt a gazdik körében is. A strandon tisztaság volt, sehol nem volt kutyapiszok, konfliktusoktól mentes, boldog, mosolygós arcokkal töltöttünk el itt pár órát, ami kicsit olyan volt, mintha egy jó buliban lettünk volna.

A kutyastrandot nagy táblák is jelzik

Fotó: Bokori-Rohony Eszter

Marina di Bibbona városában egy hatalmas fenyőerdőn keresztül jutottunk le a tengerpartra. A parkban melegebb órákban is lehet sétálni, mert az óriás fenyők árnyékot adnak. A park kutyások, biciklizők, sétálók kedvelt helyszíne, nagysága miatt kellemesen megfér egymás mellett mindenki. A partszakasz egyik részén, hasonlóan, mint Marina di Castagneto Carducci-nál egy édesvízi folyó folyik a tengerbe, így itt is felhőtlen volt a pancsolás. Egészen naplementéig maradtunk ezen a részen, csodaszép élményekkel és kellően kifáradt ebekkel tértünk vissza a szállásunkra innen is.

Marina di Bibbona - Kutyastrand

2019-ben Bolgheri-be is ellátogattunk, amely Toszkána egyik ékköve. A falucskába vezető út mentén álló ciprussorok látványa annyira elvarázsol mindenkit, hogy teljesen természetesek az út mentén megálló autók, hiszen képtelenség nem lefotózni és megörökíteni a látványt. Az útszakasz nem véletlenül látható számos képeslapon. Bolgheri világhírű borairól is híres, számos teraszon élvezhetjük a különleges borokat, melyeket a Világ minden részéről felkeresnek, a kis falucska szűk utcáin lélekemelő volt kutyáinkkal sétálni.

Bolgheri ciprus sorok

Fotó: Bokori-Rohony Eszter

Nyaralásaink során esténként mindig kutyáinkkal együtt sétáltunk számos nagyobb, sürgő nagyvárosban, ahol az autós forgalomtól elzárt utcákon mindig fesztivál hangulat van, bárokkal, éttermekkel, teraszokkal, játéktermekkel, boltokkal. Ezek mindegyikében természetesnek vették még a két nagyobb testű kutyánk jelenlétét is, rengeteg olasz jár kutyával esténként barátokkal beszélgetni, vacsorázni. A nagyobb szállodák nagy része is kutyabarát, néhol azonban kitétel lehet a kutya mérete. A szállodákhoz tartozó parti részeken mindenhol jelölik, hol szabad kutyákkal együtt fürdeni.

A tengerpartot a kutyák is nagyon élvezik

Toszkána számunkra az örök szerelem, mindig garancia egy felhőtlen kutyás nyaralásra. Annak ellenére, hogy több éve visszatérünk, újabb és újabb csodákat fedezünk fel és mindig úgy jövünk haza, hogy annyi mindent szerettünk volna még látni. Itt mindenki megtalálja azt, ami számára a kikapcsolódást jelenti, legyen szó egy nyugodt, természetközeli elvonulós pihenésről vagy nyüzsgő, aktív, igazi „Dolce Vita” élményekről, természetesen négylábú családtagjainkkal együtt.

Indexkép forrás: Bokori-Rohony Eszter

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni legújabb híreinkről

kérünk lájkold Facebook oldalunkat!

Témába vág

Kutyával Bécsben: Álomhely a kutyabarátok számára Kutyával Bécsben: Álomhely a kutyabarátok számára
Ausztriáról köztudott, hogy csodálatos kirándulóhely, és egyben erős kutyabarát kultúrája is van. Ebben a cikkünkben az osztrák fővárost, Bécset mutatjuk be: mire is kell figyelnünk, ha kutyával érkezünk.

Túlságosan is barátságos volt rendőrkutyának – Ma már életeket ment a labrador Túlságosan is barátságos volt rendőrkutyának – Ma már életeket ment a labrador
Pályáját kábítószer kereső kutyaként képzelték el, de kedvessége miatt alkalmatlannak nyilvánították erre. Roger kutató-mentőnek tanult tovább, és elképesztő tehetséggel szimatolja ki a romok alatt rekedt embereket.

Legyen a kutyának is élmény a kempingezés! - Tippek és fontos tudnivalók Legyen a kutyának is élmény a kempingezés! - Tippek és fontos tudnivalók
A kutyabarát turizmus népszerűsége növekszik, és egyre több kutyatartó ismeri fel, hogy a kempingezés ideális lehetőséget kínál a háziállatokkal történő közös nyaralásra. Az Aranypart Camping & Apartments példája rávilágít a balatoni kutyás kempingezés aktuális lehetőségeire. Ha kutyával utazunk fontos a megfelelő szálláshely és szállástípus kiválasztása, valamint az alapfelszerelés hiánytalan összeállítása és az állattartás szabályainak ismerete a kutya kényelme érdekében. A cikk hasznos információkat kínál egy állatbarát nyaralás megszervezéséhez.

Fényesen csillog a prágai Károly híd szobrának kutyafigurája, a látogatók érintésének hála Fényesen csillog a prágai Károly híd szobrának kutyafigurája, a látogatók érintésének hála
Kedves és hűséges kisugárzásának köszönhetően szívből átérezzük a bennünket összekötő, ősidőktől eredő szeretetet.

Mindenki odavan a szörföző kiskutyáért Mindenki odavan a szörföző kiskutyáért
A négyéves Jack Russell Terrier nap, mint nap elkápráztatja rajongóit bravúrjaival.

Minősítés

Hogyan lehet minősített
kutyabarát helyed?

Minősítés és hirdetés – Tudj meg többet!

Tudj meg többet

Partnereink

Mondial Assistance GesmbH MOL Nyrt. Egyedi kutyás ajándéktárgyak Hírstart

Hírlevél

A hírlevélre történő feliratkozással az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom.

kutyabarathelyek.hu - kezdőoldal Észrevételek
FaceBook Instagram Pinterest YouTube
A kutyák meg tudják különböztetni az ember szándékos és véletlen tetteit Hírek - Címlapon
A kutyák meg tudják különböztetni az ember szándékos és véletlen tetteit
Imádnivaló babahajjal született a golden retriever Hírek - Címlapon
Imádnivaló babahajjal született a golden retriever