A kutyabarát helyek szakértője, a kutyabarathelyek.hu

Összes      Friss      Ajánló      Állatvédelem      Egészség      Jó tudni!      Könnyű      Közérdekű      Kreatív      Nevelés      Utazás

Nyaralás kutyával Őrtiloson, a Dráva és Mura egybefolyásánál

2021. augusztus 25., 11:30

Szerző: Novák Mária

Kategória: Utazás

Nem szokványos helyeken szoktunk nyaralni, ezért mentünk idén Őrtilosra, ahol a Dráva és Mura egybefolyik.

Nyaralás kutyával Őrtiloson, a Dráva és Mura egybefolyásánál

Az Éltető Világ Turistaszállóban foglaltunk 5 éjszakára szállást, amely szerencsére kutyabarát hely.

Az őrtilosi szállás

A szállásunkról azt tudtuk meg, hogy Trianoni békeszerződés (1920) után épült, mert itt lett az új határ, és határőrizés miatt határőr laktanyákat építettek. Ez volt az egyik határőr laktanya 50 határőrrel. Ma már békésebb célokra használják, a Muráról érkező kajakosok, kenusok itt tudnak aludni és étkezni, majd másnap csorognak tovább a Dráván Vízvár és Barcs felé.

Jól éreztük magunkat ezen a szálláshelyen, tágas udvarunk volt, sőt még banánfa is volt a kertben:

A tágas udvaron még banánfa is volt

Szállásunk kb. 500 méterre volt a Dráva és Mura egybefolyásától, így mindennap lementünk a folyókhoz. Wini kutyánk kihasználta a vízközelséget, így meg is fürdött benne, de csak pár alkalmas helyen ment bele, mert elég gyors a folyók sodrása, örvények is vannak benne. Szerencsére Wini óvatos volt, nem ment veszélyes helyekre.

A folyóban Wini jókat tudott úszni

A környéken sok kirándulási lehetőség van. Őrtiloson, a Dráva és Mura egybefolyásától kezdődik a 2 km-es Dráva-ártér tanösvény, amely 1 óra alatt bejárható. Nagyon fantasztikus élmény ilyen ártéri erdőben sétálni, ahol a természetet hosszú időn keresztül érintetlenül hagyták, a nagy fákat nem vágták ki, így olyan őserdőben sétálás élményem volt. Persze szúnyogok voltak, de készültünk, és befújtuk magunkat vegyszerrel a szúnyogok ellen.

Őrtilos környékén sok kirándulási lehetőség van

A Szentmihály-hegy tetején találtunk egy szép római katolikus templomot, amelyet 1740-ben építettek újjá, mert már leromlott állapotban volt. Mivel a hegy tetején van, így már messziről világít a fehér templom. Szerencsénkre megkaptuk a szállásadónktól a templom kulcsát, így meg tudtuk nézni belülről is.

Szentmihály-hegy

Néhány száz méterrel arrébb szintén a Szentmihály-hegyen van az 1848-as emlékhely: Fesztung névvel. Itt egy ütegállás volt, amit Perczel Mór építtetett a drávai átkelők védelmében. A Fesztung egy maroknyi honvédre emlékeztet, akik a legenda szerint 1848. szeptemberében itt tartóztatták fel – még ha csak időlegesen is – Jellasics horvát bán seregeinek átkelését.

a Szentmihály-hegyen van az 1848-as emlékhely: Fesztung névvel
A Szentmihály-hegyen van az 1848-as emlékhely: Fesztung névvel

5 km-re Őrtilostól a Mura mellett megtaláltuk az Új-Zrínyivár (1661) emlékhelyét a piros kereszt túraútvonalon. Sajnos a vár már nincsen meg, felrobbantották.

Az Új-Zrínyivár (1661) emlékhelye

Őrtilostól 15 km-re van a Gyékényesi kavicsbányató. 25-30 méter mély is lehet a legmélyebb részeken, búvárbázis is van itt. Nagyon szép tiszta a tó vize. Nem a strandon, hanem a Kéktó kemping mellett lehet kutyát fürdetni. Itt tudtunk csónakot és vizibiciklit olcsón bérelni, így kipróbáltuk ezeket is.

Őrtilostól 15 km-re van a Gyékényesi kavicsbányató

A Gyékényesi tavon vizibicikli bérlésére is van lehetőség
A Gyékényesi tavon csónak és vizibicikli bérlésére is van lehetőség

Beleznára is eltúráztunk a zöld jelzésen az erdőn keresztül, amely 6 km-re van Őrtilostól. Itt hihetetlen élményben volt részünk, egy róka sétált át az úton, tőlünk 10-15 méterre. Persze azt már nem várta meg, hogy elővegyem a fényképezőgépemet, így lefotózni nem tudtam. Belezna falu központjában készült ez a kép:

Belezna falu központja

Őrtiloson, a Szentmihályhegyen kutyabarát éttermet is találtunk, amely egyben bolt is: Ibolya Vendéglő és Vegyesbolt. Ajánlom mindenkinek, mert nagyon segítőkész volt a tulaj. Mi vegánok vagyunk, nem egyszerű az étkezésünk egy nem vegán étteremnek, de sikerült megoldani.

Séta Beleznán
Szentmihályhegyen az Ibolya vendéglő és vegyesbolt bejárata

Pihenő egy kutyabarát étteremben

Messzebbre is elautóztunk Őrtilosról, megnéztük Kaszón a lombkorona sétányt és más tanösvényeket az erdőben.

Lombkorona sétány Kaszón

Mekkora is egy vaddisznó...?

Csurgón megtaláltuk a Meller-kastélyt, azaz találtunk látnivalót bőven a környéken.

A Meller kastély Csurgón

Tartalmasan telt el az 5 nap Őrtiloson és környékén, jószívvel ajánlom mindenkinek, aki szereti a természetet (folyókat, ártéri erdőket, dombokat) a túrázást, strandolást, történelmi emlékhelyek felkeresését. A szúnyogok ellen pedig ne felejtsék el a szúnyogriasztót vagy hosszúujjú póló viselését.

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni legújabb híreinkről

kérünk lájkold Facebook oldalunkat!

Témába vág

Kutyával a természetben - ezeket az illemszabályokat tartsd be a túrán, kiránduláson Kutyával a természetben - ezeket az illemszabályokat tartsd be a túrán, kiránduláson
A kirándulás, túrázás, vagy csak épp egy rövidebb séta a közeli erdőben kutyánkkal remek kikapcsolódási lehetőség. Ahhoz azonban, hogy ne csak mi, de más természetjárók, kutyások, és nem utolsósorban az erdő lakói is háborítatlanul, békében élvezhessék a természetet, be kell tartanunk néhány szabályt.

Legyen a kutyának is élmény a kempingezés! - Tippek és fontos tudnivalók Legyen a kutyának is élmény a kempingezés! - Tippek és fontos tudnivalók
A kutyabarát turizmus népszerűsége növekszik, és egyre több kutyatartó ismeri fel, hogy a kempingezés ideális lehetőséget kínál a háziállatokkal történő közös nyaralásra. Az Aranypart Camping & Apartments példája rávilágít a balatoni kutyás kempingezés aktuális lehetőségeire. Ha kutyával utazunk fontos a megfelelő szálláshely és szállástípus kiválasztása, valamint az alapfelszerelés hiánytalan összeállítása és az állattartás szabályainak ismerete a kutya kényelme érdekében. A cikk hasznos információkat kínál egy állatbarát nyaralás megszervezéséhez.

Hosszú hétvége kutyával – szuper kutyabarát úti célokat és programlehetőségeket hoztunk! Hosszú hétvége kutyával – szuper kutyabarát úti célokat és programlehetőségeket hoztunk!
Jön a tavasz első hosszú hétvégéje és kis szerencsével az időjárás is velünk lesz. Használjuk ki az időt kedvencünk társaságában! Szuper kutyás program ötleteket hoztunk!

Kirándulás, túrázás kutyával - 4+1 érv, miért érdemes minél többször útnak indulni Kirándulás, túrázás kutyával - 4+1 érv, miért érdemes minél többször útnak indulni
Mi, kutyások, érthető okokból többet tartózkodunk a szabadban, mint nem-kutyás társaink. Legtöbbünk azonban vagy idő- vagy kedv hiányában ritkán szakad ki a megszokott sétáltató útvonalaiból. Pedig igazán megéri beiktatni egy-egy hosszabb kirándulást is!

Kutyával autóban, biztonságban Kutyával autóban, biztonságban
Egyre népszerűbbek a kutyás utazások, egy nemrégiben készült felmérés szerint a gazdik 80 százaléka viszi a kutyáját autóval, jellemzően inkább rövid utakra. Nagy kérdés azonban, hogy milyen biztonságos szállítási megoldást érdemes ilyenkor választani.

Minősítés

Hogyan lehet minősített
kutyabarát helyed?

Minősítés és hirdetés – Tudj meg többet!

Tudj meg többet

Partnereink

Rehabportál Beagle Club Online Mondial Assistance GesmbH Praktiker

Hírlevél

A hírlevélre történő feliratkozással az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom.

kutyabarathelyek.hu - kezdőoldal Észrevételek
FaceBook Instagram Pinterest YouTube
Szlovénia kevésbé ismert, de gyönyörű kutyabarát helyei - Dolenja Trebuša és Most na Soči Hírek - Címlapon
A hátrahagyott kutyákat is mentik Afganisztánból nemzetközi összefogás keretében Hírek - Címlapon