A kutyabarát helyek szakértője, a kutyabarathelyek.hu

Összes      Friss      Ajánló      Állatvédelem      Egészség      Jó tudni!      Könnyű      Közérdekű      Kreatív      Nevelés      Utazás

Szlovénia kevésbé ismert, de gyönyörű kutyabarát helyei - Dolenja Trebuša és Most na Soči

2021. augusztus 26., 11:30

Szerző: Bokori-Rohony Eszter

Kategória: Utazás

Most na Soči-ban az Isonzó folyó partján ülve hatalmas mosollyal az arcunkon néztük a kutyáinkat, ahogyan a festői környezetben boldogan úsznak és arra gondoltam, biztosan nem most vagyunk itt utoljára, mert ezeket a pillanatokat mindenképpen újra át szeretném élni.

Utazásaink során számtalanszor jártunk átutazóban Szlovéniában, mindig elvarázsoltak a természeti adottságai és egyre erősödött bennem a gondolat, hogy muszáj ellátogatnunk oda úti célként is.

Sokat olvasgattam Szlovéniáról, a képek lenyűgöztek és ki is választottuk a Bohinji-tavat és környékét a következő pár napos kikapcsolódásunk helyszínéül. Mivel még sosem jártunk ott és nem tudunk, hogyan fogadják a négylábúakat, milyen tapasztalataink lesznek ezért csak három napos utazást terveztünk első alkalommal.

Szlovénia gyönyörű helyei nagyon csábítóak
Fotó: Bokori-Rohony Eszter

Az úti célunk a Bohinji-tó volt, de szállást az onnan kb. 60km-re található Dolenja Trebuša-ban foglaltunk. Úgy terveztük, hogy másnap innen másfél órás utazással ellátogatunk a tóhoz. Amikor megérkeztünk a szállásunkra és kinéztünk a teraszunkról úgy éreztük nem biztos, hogy innen el fogunk tudni indulni máshova, mert már itt elakadt a szavunk a látványtól! Az apartman előtt kanyargó Idrijca folyó, a hatalmas hegyek, a friss levegő, a zöld szín megszámlálhatatlan árnyalata lenyűgözött minket.

Kilátás a szállásról Dolenja Trebuša-n

Az apartmantól kicsit lejjebb, egy hídon át, öt perc alatt a folyópartra érkeztünk, ahol a két fekete Labradorunk azonnal a vízbe vetette magát és már tudtam ezt a napot biztosan itt fogjuk eltölteni. A kanyargó folyóban és a parton órákon át úsztak és rohangáltak. A fiatalabb kutyánk, Nala, percenként bepanírozta magát a boldogságtól, meghempergett mindenhol, ahol csak tudott. A folyó néhol erősebb sodrású, ezért még nem rutinosan úszó vagy idősebb kutyákra figyelni kell, esetleg úszást segítő mellény használatát javaslom.

Dolenja Trebuša

Sherpa és Nala a Idrijca partján
Sherpa és Nala az Idrijca partján

Dolenja Trebuša egy kedves kis város, ahol koraeste még könnyű sétát tettünk, ezzel zárva a napot. Már sötétben, a kutyák utolsó egészségügyi sétáltatásakor, apró, pici fényeket vettünk észre, kellett pár pillanat mire elhittem, hogy szentjánosbogarak fényeit láthatom hosszú évek múltán újra.

A vízimádó labradorok imádták az Idrijca folyót
Fotó: Bokori-Rohony Eszter

Nala olyan boldog volt az Idrijca mellett töltött napon, hogy percenként bepanírozta magát, meghempergett mindenhol, ahol csak tudott.
Nala olyan boldog volt az Idrijca mellett töltött napon, hogy percenként "bepanírozta" magát, meghempergett mindenhol, ahol csak tudott.

Másnap úgy döntöttünk, ha már úgy terveztük, mégis elindulunk a Bohinji-tóhoz, azonban 12 km múlva elérkeztünk Most na Soči-ba és nem tudtunk tovább menni, mert annyira lenyűgözött minket az Isonzó folyó ezen szakasza. A kiszélesedő folyó itt inkább tónak tűnik, partján végig kiépített sétánnyal. Előszezoni időszakban, hétköznap lévén egész nap alig találkoztunk valakivel sétánk során. A két vízimádónk a szikrázó napsütésben és kellemes 25 fokban azonnal csobbant is. A folyó szinte végig fokozatosan mélyült, nagyon sok helyen be tudtak menni. Több alkalommal, kis öbölszerű helyeken megálltunk, mi ámulattal néztük a tájat, élveztük a nyugalmat, a kutyák pedig önfeledten játszottak a vízben vagy a parton. A sétánk során elértünk egy nagyobb füves területre is, ahol kergetőzhettek is kedvükre.

Most na Soči, az Isonzó folyó
Fotó: Bokori-Rohony Eszter

Természetesen az egész napot itt töltöttük, nem tudtunk elszakadni, annyira hihetetlen csoda volt a látvány, és az a lehetőség, hogy az ebek egész nap szabadon lehettek. A folyótól pár perc sétára egy pizzériában ettünk, gond nélkül beülhettünk a kutyákkal a teraszra. Így történt, hogy ezen a napon sem jutottunk el a kitűzött úti célig.

Lélegzetelállító az Isonzó folyó látványa

Másnap a szállás melletti folyóparton töltöttük újra a napot. Amikor ott voltunk, még nem ismertem a SUP-ot, de ha visszatérünk ide, mindenképpen visszük magunkkal, mert SUP-on még több lehetőségünk van felfedezni a folyó mentén ezt a csodavidéket.

Amikor eltelt ez a pár nap, már biztosan tudtuk, hogy visszatérünk hosszabb időre is, mert ez az ország még számtalan lehetőséget rejt és ezek az eldugott kis ékszerdobozok igazi kutyás, elvonulós helyek, ahol garantált a feltöltődés. Mi sokkal inkább ezeket a helyeket kedveljük, mint a nyüzsgő, zsúfoltabb turistacélpontokat.

Ebben a két pici városban előszezonban minden a nyugalomról szólt, nem volt forgatag, le tudtunk lassulni és élvezni a természetet.

Sherpa és Nala is nagyon élvezte a hűs vizet
Fotó: Bokori-Rohony Eszter

Bár több mint 500km-t kellett utaznunk Budapesttől, maximálisan megérte és mivel tavaly a covid miatt meghiúsult, hogy újra ellátogassunk ide, most tervezzük újra, hogy egy hosszabb kirándulás keretében visszatérünk és felfedezünk újabb és újabb csodákat a környéken.

Mindenképpen ajánlom azoknak, akik az ismertebb Bohinji-tóhoz tervezik az utazásukat, hogy látogassanak el ide, illetve azoknak is, akik egy hosszú hétvégét szeretnének Szlovéniában eltölteni egy csodaszép kutyabarát helyen.

Hosszabb utazásoknál mindig keresek olyan megállóhelyeket is útközben, ahol le tudjuk fárasztani a kutyákat, melegben tudnak úszni, lehűteni magukat a klímás autó ellenére is, így teljesen nyugodtan viselik a hosszabb távokat is.

Gradiško Jezero tó laza tempóval is 2 óra alatt körbesétálható
Fotó: Bokori-Rohony Eszter

A két labrador a Gradiško Jezero tóban is meg tudott mártózni

Hazafelé a Gradiško Jezero tónál (Lake Gradišče - így található a Google Maps-ben) álltunk meg, amely ideális egy kis mozgáshoz. A tó nagyon szép tiszta vizű, amelyet laza tempóval 2 óra alatt körbe lehet sétálni kényelmesen, a végig kiskavicsos, földes úton. Kevesen voltak, több helyen tudtak úszni a kutyák, a víz körül nagyobb mezők is vannak. Ha nagyobb sétát tervezünk itt, több erdei ösvényt is láttunk.

Élményekkel feltöltődve tértünk haza, Szlovénia is felkerült a kedvenc külföldi utazásaink listájára.

Cikk első megjelenése: 2021. augusztus 02.

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni legújabb híreinkről

kérünk lájkold Facebook oldalunkat!

Témába vág

Túlságosan is barátságos volt rendőrkutyának – Ma már életeket ment a labrador Túlságosan is barátságos volt rendőrkutyának – Ma már életeket ment a labrador
Pályáját kábítószer kereső kutyaként képzelték el, de kedvessége miatt alkalmatlannak nyilvánították erre. Roger kutató-mentőnek tanult tovább, és elképesztő tehetséggel szimatolja ki a romok alatt rekedt embereket.

Fényesen csillog a prágai Károly híd szobrának kutyafigurája, a látogatók érintésének hála Fényesen csillog a prágai Károly híd szobrának kutyafigurája, a látogatók érintésének hála
Kedves és hűséges kisugárzásának köszönhetően szívből átérezzük a bennünket összekötő, ősidőktől eredő szeretetet.

Kutyás barangolások – Dunaföldvár Kutyás barangolások – Dunaföldvár
A terület közvetlenül a Duna mellett, a strand- és gyógyfürdőtől alig 300 méterre található. Csodálatos természeti környezetben helyezkedik el, ahol 2-3 szobás faházak vagy sátorozási, lakókocsis táborozási lehetőségek várják az ide érkezőket és négylábú családtagjaikat.

140 menhelyi kutya karácsonya 140 menhelyi kutya karácsonya
Ritkán szoktunk így belegondolni, de egy menhelyi kutyusnak, - akinek egész napja a rácsok mögött telik arra várva, hogy végre valaki a kennel előtt elsétálva meglátja benne a csodát – bizony a nap fénypontja, amikor kiszabadulva önfeledten szaglászhat, sétálhat. Érthető hát a négylábúak izgatottsága, amikor az önkéntesek megjelentek, hogy sétálni vigyék őket.

Abszurd szabályok - Jelentősen megszigorították a kutyák és macskák tartását Teheránban Abszurd szabályok - Jelentősen megszigorították a kutyák és macskák tartását Teheránban
A teheráni rendőrség nemrégiben bejelentette, hogy "a közterek biztonságának megőrzése érdekében" bűncselekménynek minősül, ha valaki a parkban sétáltatja a kutyáját, és az állattartóknak hamarosan az engedély nélkül tartott kisállatok elkobzására is fel kell készülniük - számolt be róla a BBC brit közszolgálati média hírportálja kedden.

Minősítés

Hogyan lehet minősített
kutyabarát helyed?

Minősítés és hirdetés – Tudj meg többet!

Tudj meg többet

Beaphar - 2024

hirdetés (X)

Partnereink

MOL Nyrt. EB OVO Közhasznú Egyesület AIRMAX Cargo Budapest Zrt.
 Ebugatta

Hírlevél

A hírlevélre történő feliratkozással az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom.

kutyabarathelyek.hu - kezdőoldal Észrevételek
FaceBook Instagram Pinterest YouTube
"Ments meg, kérlek!" – Mancsát nyújtja segítőjének az oszlophoz láncolt, éhező kutya Hírek - Címlapon