A Delta légitársaság betiltotta kisállatok szállítását a csomagtérben
2015. november 30., 06:00
Szerző: M.Lilla
Kategória: Jó tudni!
A Delta Air Lines járatain több kisállat hal meg, mint bármely másik amerikai légitársaságnál, emiatt a jövőben beszüntetik a kisállatok csomagként történő szállítását.
A Delta Air Lines nemrég bejelentette, hogy más légitársaságokhoz hasonlóan beszünteti a kisállatok csomagként történő szállítását. Így 2016. március 1. után az utasszállító repülőgépek csomagterében tilos lesz állatot szállítani. Egyetlen kivétel ez alól: ha az utas aktív szolgálatot teljesítő katona, aki szolgálati kutyájával utazik. A légitársaság továbbra is lehetővé teszi kisállatok szállítását azokon a járatokon, ahol a fedélzeten az megengedett, kivéve a Delta One repülőgépeken.
A fedélzeten utaztatott kutyák méretbeli korlátozások alá esnek, ezért azok a gazdik, akiknek kutyái nem felelnek meg az előírásoknak, továbbra is igénybe vehetik a Delta Cargo szolgáltatásait az Egyesült Államokon belül. A társaság hozzátette, hogy ez egy biztonságosabb alternatíva, mivel a “Delta Cargo-val szállított kisállatokat az utazás teljes időtartama alatt szakemberek felügyelik”. A reptereken a kutyákat, macskákat és rágcsálókat is olyan helyiségekben őrzik, amelyeknek a hőmérsékletét folyamatosan szabályozzák, valamint a szállítójárműveken is odafigyelnek erre. Amennyiben egy kisállatnak egy-egy éjszakát a reptéren kell töltenie, a Delta Cargo professzionális kennel-felügyelő szolgáltatást is biztosít.
Az Amerikai Szállítmányozási Minisztérium (U.S. Department of Transportation) által közzétett felmérések szerint 2005. május és 2015. szeptember között a Delta légitársaság első helyen állt az utazás során elhalálozott kisállatok számának tekintetében. A tízéves periódus alatt összesen 74 kisállat vesztette életét a Delta járatain. Ez a statisztikai adatok alapján az Egyesült Államokban hivatalosan rögzített kisállat-halálozási arány 25%-át teszi ki.
A légitársaság személyzetének nagy része állatbarátnak vallják magát, a vezetőség számára nyilvánvaló, hogy az utasok családtagként tekintenek kutyáikra, macskáikra és egyéb kisállataikra. A Delta Cargot választó ügyfelek viszont minőségi és megbízható szolgáltatást kaphatnak.
Az 1990-es években Nathan J. Winograd állatjogi aktivista, számos könyv szerzője és a kaliforniai No Kill Advocacy Center igazgatója készített egy átfogó tanulmányt a repülőgépeken szállított állatok állapotáról azt követően, hogy egy állat meghalt a San Francisco-i Nemzetközi Repülőtéren. A San Francisco-i Felügyeleti Bizottság által kért riport nemcsak a problémákat dokumentálta, hanem megoldási javaslatokat és különböző légitársaságok részvételével készített felmérést tartalmazott.
Az egyik kérdés arra vonatkozott, történt-e haláleset a repülőgépeken szállított állatok körében. Kivétel nélkül mindegyik társaság nemmel válaszolt az egyértelműen dokumentált bizonyítékok ellenére. Azt is kijelentették, hogy az állatokat olyan helyre tették a rakodóterekben, ahol a megfelelő hőmérsékletről és szellőztetésről is gondoskodtak. Ehhez képest a legtöbb állat fulladás, túlhevülés vagy kihűlés következtében halt meg, mivel fentieket nem ellenőrizték. Csak egy példa: egy, a csomagtérben fellobbanó tűz a levegő minimális oxigéntartalma miatt saját magától kialudt volna. Mégis ilyen helyekre tették be az ember legjobb barátját...
A tanulmány Frank Lautenberg, New Jersey szenátorának asztalán landolt, aki Winogradot és egy jogászt kért meg egy törvényjavaslat kidolgozására. A végeredmény az 1999-es Állatok Biztonságos Légi Utazástatása címet kapta. Indítványozták az állathalálozások számának nyilvánossá tételét, az utasok tájékoztatását arról, hány állat vesztette életét az általuk választott járaton, és ami a legfontosabb: javasolta, hogy a légitársaságok csak olyan raktérben szállítsanak állatokat, ahol megoldott a megfelelő szellőztetés, fűtés és hűtés. Két évet kaptak a megadott feltételek teljesítésére, úgy időzítve, hogy a módosítások egybevágjanak a légitársaságok által elrendelt egyéb áttervezésekkel.
Annak ellenére, hogy minimális változtatások végrehajtását irányozták elő a javaslatban, a légitársaságok megvétózták, a kongresszus pedig visszadobta. Az Elnök által aláírt javaslat végül nem ígért többet, mint a repülőgéptársaság személyzetének gondosabb képzését, valamint a halálozások számának publikálását. A törvény továbbá kizárólag a társállatokra vonatkozott, a kereskedelmi célból szállított állatokra nem.
Az elmúlt években szerencsére a légitársaságok újabb szolgáltatásokkal bővítették a kisállatszállítást, hogy a gazdik nagyobb biztonságban és kényelemben utazhassanak kedvenceikkel. Így egy lépéssel közelebb kerülhetnek ahhoz, hogy igazán kutyabarát légitársasággá válhassanak.
Forrás: dogheirs.com, facebook.com/nathanwinograd
Indexkép forrás: today.com
Fordította: Maurer Lilla
Kipróbáltuk Szlovéniában milyen Glampingezni
3 napot töltöttünk a Ljubljana melletti kisvárosban, hogy felfedezzük a környék adta lehetőségeket. Megnéztük a Bledi-tavat, kirándultunk egy alpesi panorámaúton és kutyabarát glampingben szálltunk meg, ahol a dézsafürdőből élveztük a hegyek szépségét.
Szerelem első látásra? A dugóban pillantotta meg egymást a két pitbull
Kedves videó egy váratlan találkozásról.
Óvatosan a kutyasétán: kezdődik az őzek násza
Nem csak az autóvezetőknek kell fokozottan ébernek lennie a nyár második felében: a kutyasétán, kiránduláson is keresztezhetjük a szerelmes őzek útját. Legyünk éberek!
Hogyan találnak haza a kutyák?
Rengeteg megható történetet hallhattunk, olvashattunk elveszett kutyákról, akik dacolva távolsággal, időjárással, megtalálták a hazavezető utat. De hogyan képesek erre? Tényleg olyan jó az irányérzékük, mint nekünk? Vagy egy belső iránytű vezeti őket?
Minden kutyás utazó álma – kutyabarát légitársaság indul
A jegyek árai egyelőre a luxus kategóriát képviselik, de a lehetőség végre adott: kötöttségek, ketrecek és boxok nélkül is utazhat együtt a kutya a gazdijával.