A kutyabarát helyek szakértője, a kutyabarathelyek.hu

Összes      Friss      Ajánló      Állatvédelem      Egészség      Jó tudni!      Könnyű      Közérdekű      Kreatív      Nevelés      Utazás

Meseszép kirándulóhelyek kutyával is – a Szalajka-völgy és környéke

2022. szeptember 23., 11:30

Szerző: Bokori-Rohony Eszter

Kategória: Utazás

Meseszép kirándulóhelyek ölelésében egy meghitt kutyabarát szálláshely, ami a gazdikat is garantáltan elvarázsolja.

Ez a szálláshely már régóta a bakancslistámon volt, különleges alkalomra tartogattam, mert már a képek alapján is volt benne valami különleges és szívet melengető. Végül az 5. házassági évfordulónk megünneplésének helyszínéül választottam a Málna Majort Mályinkán, ahová természetesen két fekete labradorunk is velünk tartott.

Sherpa: pihenés a kertben
Fotó: Bokori-Rohony Eszter

Az egész háznak van valami egészen különleges bája, minden szegletéből árad a harmónia, miközben kényelemes, modern és mindennel felszerelt, amire szükségünk lehet, egyszerűen tökéletes. A konyhában a polcokon a házigazdák által készített lekvárok, szörpök gyerekkoromat idézték (a termékek meg is vásárolhatóak és szívből ajánlom is, mert isteni finomak), az első pillanattól kezdve "otthon" éreztük magunkat. Reggeli kosár is kérhető külön díjazás ellenében, ami még tökéletesebbé teszi az itt eltöltött napokat. A túrák után esténként a kandalló meleg fényében bekuckóztunk, illetve a dézsa meleg vizében ücsörögtünk a csillagok alatt, hallgatva a természet hangját a végtelen csendben. Felejthetetlen élmények.

Délutáni csodapillanat a Málna Majorban

A kert biztonságosan körbe kerített, a kutyák boldogan kémlelték a határt, játszottak vagy a túrák után nyugodtan aludtak a teraszon. Közvetlen szomszédok nincsenek, igazi elvonulós beszélgetések, kertben ücsörgések, sütögetések tökéletes helyszíne.

A háztól is indulnak túraútvonalak, a dombokról lenézve csodálatos kilátás tárul elénk, a hegyek között ellátni egészen a Lázbérci-víztárolóig.

Málna Major körüli túra, rálátás a környékre
Fotó: Bokori-Rohony Eszter

Autóval 15 perc alatt elértünk Szilvásváradra, igazi kirándulóidőben barangoltunk a Szalajka-völgyben. Az aszály hatásai itt is érezhetőek voltak még, a Fátyol-vízesés most inkább Fátyol csordogálás volt, de ennek ellenére bármely évszakban lenyűgöző kirándulóhely, órákat sétáltunk, a patakban pancsoltak a vízimádók, a Felső-tóban úsztak is.

Szalajka-völgy, Felső-tó

pisztrángos tavak, a Szikla-Forrás hihetetlen látvány, számtalan túraútvonal található itt, a könnyebbektől, a hosszabb, nehezebb terepig, Szilvásvárad nem véletlenül az egyik legnépszerűbb hazai kirándulóhely. Aki nem szereti a tömeget, az inkább hétköznapokon látogasson el ide, ahogyan mi is, bár a Fátyol-vízesés után mindig sokkal kevesebben vannak már.

Szalajka-völgy, Fátyol-vízesés

Fotó: Bokori-Rohony Eszter

Bélapátfalvát sem szabad kihagyni, ha a Málna Majorban járunk, mert szintén nagyon közel van autóval és meseszép kilátásban van itt is részünk. A Lakvölgyi-tó felett magasodó Bélkő-hegy látványa varázslatos, a tó körbe sétálható egy kellemes sétával, akár egy szalonnasütést is be lehet iktatni, mert kiépített nyársalóhelyeket is találunk itt.

Lakvölgyi-tó, háttérben a Bélkő-hegy

Az Apátságtól indulva pedig 2-3 óra alatt felérhetünk egy tanösvényen a Bélkő-hegy kilátóra. Mi ezt a csúcstámadást most kihagytuk, mert idősebb kutyánk már 11 éves, neki ez a túra már túl hosszú lett volna, de fiatalabb kutyákkal szívből ajánlom, mert az utolsó szakaszt leszámítva nem nehéz az út, csak hosszú - a csúcsra felérve a látvány egészen fantasztikus!

Szalajka-völgy Szikla-forrás

Fotó: Bokori-Rohony Eszter

A Bükk ezen részén is, annyi csodaszép kirándulóhely van még, amit szeretnénk bejárni, hogy talán egy egész hét sem lenne elég ahhoz, hogy mindent felfedezzünk, ezért biztos vagyok benne, hogy hamarosan visszatérünk. Abban is biztos vagyok, hogy a szálláshelyünk újra a Málna Major lesz, mert Ada vendégszeretete, kedvessége példaértékű, a ház csodaszép, egészen kivételes és igazán kutyabarát.

Bízom benne, hogy minden kutyás gazdi és vendég annyira fog rá vigyázni, amennyi szeretettel tulajdonosai megalkották, és még sok-sok kutyás kalandnak lehet ez a kis csodaház a részese.

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni legújabb híreinkről

kérünk lájkold Facebook oldalunkat!

Témába vág

Hosszú hétvége kutyával – szuper kutyabarát úti célokat és programlehetőségeket hoztunk! Hosszú hétvége kutyával – szuper kutyabarát úti célokat és programlehetőségeket hoztunk!
Jön a tavasz első hosszú hétvégéje és kis szerencsével az időjárás is velünk lesz. Használjuk ki az időt kedvencünk társaságában! Szuper kutyás program ötleteket hoztunk!

Kirándulás, túrázás kutyával - 4+1 érv, miért érdemes minél többször útnak indulni Kirándulás, túrázás kutyával - 4+1 érv, miért érdemes minél többször útnak indulni
Mi, kutyások, érthető okokból többet tartózkodunk a szabadban, mint nem-kutyás társaink. Legtöbbünk azonban vagy idő- vagy kedv hiányában ritkán szakad ki a megszokott sétáltató útvonalaiból. Pedig igazán megéri beiktatni egy-egy hosszabb kirándulást is!

Kutyával autóban, biztonságban Kutyával autóban, biztonságban
Egyre népszerűbbek a kutyás utazások, egy nemrégiben készült felmérés szerint a gazdik 80 százaléka viszi a kutyáját autóval, jellemzően inkább rövid utakra. Nagy kérdés azonban, hogy milyen biztonságos szállítási megoldást érdemes ilyenkor választani.

Utazás kutyával - Télen is vár a Balaton Utazás kutyával - Télen is vár a Balaton
Januárban a Tagyon Birtok szervezésében hívtak minket kutyás kirándulásra, ami inkább egy közösségi kutyás esemény volt, mint izzasztó séta. A fogadtatás, az ottani kutyások, a hangulat mind marasztaló volt, sajnos mégsem tudtunk kettő napnál többet eltölteni a birtokon. Olvassátok el beszámolónkat a kétnapos balatoni látogatásról!

Téli napok Szilvásváradon a kedvenceinkkel Téli napok Szilvásváradon a kedvenceinkkel
December eljöttét a hó köszöntötte és szerencsére nekünk is volt benne részünk. Néhány felejthetetlen napot töltöttünk Szilvásváradon a kutyáinkkal, ahol felfedeztük a környéket, kirándultunk és pihentünk nagyokat. Az egész élményt a kutyabarát Szalajka Liget Hotel**** és Apartmanházak vendégszeretete és az erdő szomszédsága tette tökéletessé.

Minősítés

Hogyan lehet minősített
kutyabarát helyed?

Minősítés és hirdetés – Tudj meg többet!

Tudj meg többet

Beaphar - 2024

hirdetés (X)

Partnereink

Beagle Club Online Mondial Assistance GesmbH Praktiker AIRMAX Cargo Budapest Zrt.

Hírlevél

A hírlevélre történő feliratkozással az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom.

kutyabarathelyek.hu - kezdőoldal Észrevételek
FaceBook Instagram Pinterest YouTube
Két mentett kutya lesz a Buckingham palota új lakója: Beth és Bluebell költözik III. Károllyal és Kamillával Hírek - Címlapon
Elaludt a vakvezető tanuló kölyök élete első hivatalos fotózásán Hírek - Címlapon
Elaludt a vakvezető tanuló kölyök élete első hivatalos fotózásán