A kutyabarát helyek szakértője, a kutyabarathelyek.hu

Összes      Friss      Ajánló      Állatvédelem      Egészség      Jó tudni!      Könnyű      Közérdekű      Kreatív      Nevelés      Utazás

4+1 kutyás strand a Krk-szigeten

2019. augusztus 18., 13:00

Szerző: S.Zs.

Kategória: Jó tudni!

Horvátország rendkívül kedvelt nyaralási célpont a magyarok körében, és egyre több kutyás is felfedezi az adriai államot. Horvátország meglepően kutyabarát, a négylábú turistákat is szívesen látják! Rövid látogatásunk alkalmával ezt mi is tapasztaltuk: tárt karokkal fogadtak minket a Krk-szigeten!

A Horvát Idegenforgalmi Közösség adatai szerint idén több mint 7%-al nőtt a Horvátországba látogató magyar turisták száma. Nem csoda, hiszen festői környezet és hűsítő tenger várja a szabadságukat töltő vendégeket. Mindemellett a tengerparti ország rendkívül kutyabarát: rengeteg partszakaszt találhatunk, amiket kifejezetten a kutyásoknak jelöltek ki, de sok vendéglátóhelyen és szálláson is szívesen fogadják a négylábúakat.

Csapatunk tett egy kirándulást a  festői szépségű Krk-szigetre, és ha már arra jártunk, útba ejtettünk több kutyás strandot is.

A horvát tengerpart nagyon sok helyen kutyabarát

Mindenekelőtt azonban pár szó a legfontosabb felszerelésekről és előkészületekről, legalábbis ami Sári vizslánkat illeti: bekerült a táskába az egyik legfontosabb papírunk, az oltási könyv. Nem maradhatott el a nyakörv és a póráz sem, a biztonság kedvéért a szájkosarat is eltettük. Helyet kapott a kakizacsi, az itatótálka, amiből útközben a pihenők alatt megitathattuk, de eltettük a saját kis takaróját is, amivel aludni szokott. Csomagoltunk neki egy törölközőt is, hiszen kifejezetten a kutyás strandolásért terveztük a kirándulást.

Az „ördög nem alszik” - elvet nem feledve úgy döntöttünk, nem árthat, ha utasbiztosítást is kötünk. Természetesen olyan szolgáltatót választottunk, aki a kutyákra is kínál biztosítást, így nem csak magunkat, de Sárit is biztonságban tudhattuk.

Brajdica kutyastrand, Fiume

Az autópályáknak hála hamar elérni az úticélt, a tengert, beiktatva természetesen a pihenőket, ami minden csapattagnak jól esett - kutyának, embernek egyaránt. A Krk-sziget felé haladva úgy döntöttünk, megnézzük az egyik kutyás strandot Fiume városában: a Brajdica kutyastrandra esett a választásunk - így egyből a +1 -es strand bemutatásával kezdünk. :)

Némi városi kavargás után meg is találtuk: egy elkerített, táblával is jelzett partszakaszt találtunk, egyik oldalról kővel kirakott partfal határolja, másik irányban pedig ráláttunk a hatalmas teherhajókra, amik a kikötőkben vesztegeltek. A terület nem nagy, fehér kavicsos (a kétlábúaknak hasznos lehet egy vízicipő, vagy szandál!) Rögtön a bejáratnál már felfedezhető a kuka, ahova a kutyapiszok dobható.

A fiumei kutyás strandon apró kavicsos part várja a kutyásokat

Kijac Beach

Következő megállónk már a Krk-szigeten volt: Njivice mellett kerestük meg a Kijac strandot, ami szintén külön a kutyásoknak van kijelölve. A Njivice déli végén található parkolóból pár perces séta után érhető el a kutyás partszakasz - gyönyörű árnyas ösvény vezet pár méterre a víztől. A strand apró kavicsos, a vízben már nagyobbacska kövek is felfedezhetők. Természetesen a kutyapiszok feltakarítása itt is kötelező - és nem csak a strandon, de a séta alatt is. Utóbbi esetében a póráz használata is előírt!

Njivicén az erdei ösvény után vár minket a kutyás strand

Rajska úti kutyastrand, Malinska

Az előzőnél jóval kisebb terület várja a kutyákat Malinskában, ám a hűs víz kárpótol mindenért. A Rajska cesta, azaz a Rajska út elején egyből le tudunk menni egy lépcsőn a partra, ahol egy betonozott felület és mellette apró kavicsos part vár minket, itt-ott egy-egy nagyobb kővel. Egy betonozott rámpa vezet a vízbe. Itt már felfedeztünk néhány tengeri sünt a vízben, oda kell hát figyelni!

Malinskán rámpa is vezet a vízbe a kutyás strandon

Nem túl tágas a kutyás strand Malinskán, de hűs víz kárpótol!

Redagara beach, Krk

Vadregényes fenyőerdővel borított sziklák alatt található a romantikus kis öböl, amit a kutyások számára jelöltek ki. Apró kavicsos part, sekély víz… Tökéletes! A humán strand mindössze 50 méterre található, a közelben kávézók és büfék is vannak, az erdőben pedig sétálhatunk is kedvencünkkel.

Bodza mutatta be a Redagara kutyás strandot a Krk-szigeten

A Redagara kutyás strandhoz közel büfék is találhatók

Kutyastrand, Punat

Utolsó állomásunk a Punat melletti parton fekvő kutyastrand: néhány perc sétára van csupán a humán strand mellett, az utat táblák is jelzik (a tábla alatt kutyapiszok gyűjtő kukával!) A tenger feletti sziklák tetején vezet az ösvény, körülötte olajfákkal - igazi mediterrán kaland gyönyörű kilátással a tengerre. A strandon gömbölyű fehér kövek fogadják a kutyásokat, a partszakaszt két oldalról sziklák védik.

Jól láthatóan ki van táblázva, merre található a kutyás strand. Kutyastrand, Punat

Hófehér kövek, türkiz tenger - és a strandot a kutyánkkal is élvezhetjük! Kutyastrand, Punat
Hófehér kövek, türkiz tenger - és a strandot a kutyánkkal is élvezhetjük!
Kutyastrand, Punat

Ha hosszabb nyaralásra, vagy többnapos kirándulásra indulunk a Krk-szigetre, kutyabarát szállást is könnyen találni: a Solinebay Apartmanokban, a Kristina Apartmanban és az Agroturizam Dvori Sv. Jurja-ban is szívesen látják a négylábúakat. Utóbbi éttermébe kutyával is betérhetünk. Ha más étteremre, bisztróra vágynánk, meglátogathatjuk a Bistro Tamaris-t, vagy a Konoba Pud Brest-et.

Gabi és Bodza: az utazók segítője a Krk-szigeten

Gabi és Bodza kutya a Krk-szigetre költöztek le Magyarországról, ők bármilyen kérdésben nagyon szívesen segítenek az oda utazóknak, keressétek őket bizalommal - az elérhetősége!

Cikk első megjelenése: 2018. augusztus 15.

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni legújabb híreinkről

kérünk lájkold Facebook oldalunkat!

Témába vág

Legyen a kutyának is élmény a kempingezés! - Tippek és fontos tudnivalók Legyen a kutyának is élmény a kempingezés! - Tippek és fontos tudnivalók
A kutyabarát turizmus népszerűsége növekszik, és egyre több kutyatartó ismeri fel, hogy a kempingezés ideális lehetőséget kínál a háziállatokkal történő közös nyaralásra. Az Aranypart Camping & Apartments példája rávilágít a balatoni kutyás kempingezés aktuális lehetőségeire. Ha kutyával utazunk fontos a megfelelő szálláshely és szállástípus kiválasztása, valamint az alapfelszerelés hiánytalan összeállítása és az állattartás szabályainak ismerete a kutya kényelme érdekében. A cikk hasznos információkat kínál egy állatbarát nyaralás megszervezéséhez.

A csodálatos magyar kutyák - ismerd meg a kilenc őshonos magyar kutyafajtát! A csodálatos magyar kutyák - ismerd meg a kilenc őshonos magyar kutyafajtát!
Igazi kincseink ők: sokoldalúak, hűségesek és hatalmas a szívük! Ismerd meg a kilenc őshonos magyar kutyafajtát!

Hosszú hétvége kutyával – szuper kutyabarát úti célokat és programlehetőségeket hoztunk! Hosszú hétvége kutyával – szuper kutyabarát úti célokat és programlehetőségeket hoztunk!
Jön a tavasz első hosszú hétvégéje és kis szerencsével az időjárás is velünk lesz. Használjuk ki az időt kedvencünk társaságában! Szuper kutyás program ötleteket hoztunk!

Kirándulás, túrázás kutyával - 4+1 érv, miért érdemes minél többször útnak indulni Kirándulás, túrázás kutyával - 4+1 érv, miért érdemes minél többször útnak indulni
Mi, kutyások, érthető okokból többet tartózkodunk a szabadban, mint nem-kutyás társaink. Legtöbbünk azonban vagy idő- vagy kedv hiányában ritkán szakad ki a megszokott sétáltató útvonalaiból. Pedig igazán megéri beiktatni egy-egy hosszabb kirándulást is!

Mindenki odavan a szörföző kiskutyáért Mindenki odavan a szörföző kiskutyáért
A négyéves Jack Russell Terrier nap, mint nap elkápráztatja rajongóit bravúrjaival.

Minősítés

Hogyan lehet minősített
kutyabarát helyed?

Minősítés és hirdetés – Tudj meg többet!

Tudj meg többet

Partnereink

Irodakutya.com Mondial Assistance GesmbH Ebugatta EB OVO Közhasznú Egyesület

Hírlevél

A hírlevélre történő feliratkozással az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom.

kutyabarathelyek.hu - kezdőoldal Észrevételek
FaceBook Instagram Pinterest YouTube
“Hogyan fejlődhetünk így a jó irányba?” - Egy állatvédelemre és felelős állattartásra fókuszáló rendezvény margójára Hírek - Címlapon
Kutya és macska egy háztartásban - jobban működik mint gondolnád! Hírek - Címlapon
Kutya és macska egy háztartásban - jobban működik mint gondolnád!