
A kutyabarát bankfiók menő! Interjú a CIB munkatársaival.
2025. April 11., 06:30
Szerző: Hortobágyi Henrietta
Kategória: Ajánló
Büszkék vagyunk arra, hogy a CIB bankfiókjai évek óta nyitnak a kutyások felé: örömmel fogadják nem csak a dolgozók, de az ügyfelek kutyusait is.
A kutyabarát szolgáltatók egyre inkább nyitnak a kutyabarát hozzáállás felé, hiszen az erre való igény napjainkban egyértelműen megmutatkozik
Ezen kívül a munkavállalók számára valóságos juttatás, ha egy munkahely kutyabarát.
A Kutyabarathelyek.hu által kidolgozott minősítési rendszer és védjegy célja a vállalkozások és szolgáltatók pozitív megkülönböztetése és kiemelése más, a követelményeknek még nem eleget tevő szolgáltatókkal szemben. Minősítési rendszerünk összhangban áll a vonatkozó hatályos jogszabályokkal.
Büszkék vagyunk arra, hogy a CIB Bank példamutató módon egyaránt szívesen fogadja a munkavállalók és az ügyfelek kutyáit, ezzel nem csak kellemes környezetet biztosítva a munkatársaknak és az ügyet intézőknek, hanem meg is könnyítik a gazdik életét. Védjegyünk használatának előnyeiről, az évek alatt tapasztalt élményekről és a jövőbeli tervekről kérdeztük a kollegákat.
Öt év telt el a kutyabarát bankfiókok bevezetése óta. Milyen mérföldköveket, eredményeket emelnétek ki ezen időszak alatt?
A válaszunk nem szorosan a bankfiókokhoz kapcsolódik, de fontos mérföldkő, hogy az elmúlt 5 évben teljesen beépült a CIB életébe az állatvédelem:
- Kezdve azzal, hogy bevezetésre került a kutyabarát fiók, és megszereztük rájuk a kutyabarathelyek.hu minősítését;
- majd elkezdődött egy évről-évre ismétlődő jótékonysági kampány, amely során a bank mindig egy, a Hangya Közösség segítségével kiválasztott állatmenhelyet támogat;
- az ügyfelek a hitelkártya-visszatérítések egy részét jótékonyságra is felajánlhatják, a bank lehetővé tette, hogy 1 évig ezzel az aktivitással a Hangya Közösség munkáját segíthessék az ügyfelek;
- 2023-ban elindult az irodakutya program, így a CIB Petrezselyem utcai székházában azóta is minden páros hét pénteki napja kutyabarát nap, amely keretein belül és a belső szabályzatnak megfelelően, a kollégák bevihetik magukkal a kutyusukat dolgozni.
Milyen változásokat tapasztaltatok meg az ügyfelek és a munkavállalók körében az elmúlt öt évben a bankfiókok kutyabaráttá tételéhez kapcsolódva?
A CIB kollégái nagyon szeretik a kezdeményezést, többször küldtek fotókat, amikor kutyus látogatta a fiókot. Ezzel párhuzamosan az ügyfeleink is teljesen más hangulatban ülnek le a fiókba, ha a kutyusukkal együtt szeretettel várják őket, plusz, az is fontos, hogy nyugodtabbak, ha bent van velük a kutyus, és nem kell kint hagyni őket a hidegben/melegben az ügyintézés idejére.
Miért döntöttek úgy, hogy Velünk, a Kutyabarathelyek.hu csapatával együttműködve, és szakmai tanácsainkat igénybe véve valósítjátok meg a kutyabarát bankfiók koncepciót?
A banknak fontos volt a bevezetés során, hogy a kezdeményezés a meglévő és leendő ügyfeleink számára is hiteles legyen, mert a kutyás közösséget sokszor érik negatív élmények, amikor kutyussal akarnak menni közösségi helyekre. Ráadásul a bevezetéskor (2019-ben) még nem volt ez a kezdeményezés túl elterjedt, nem volt magától értetődő, hogy ha kutyabarát egy hely, akkor az pontosan mit jelent. Szerettük volna elérni, hogy a kutyás ügyfeleink tudják, hogy ha betérnek egy kutyabarát CIB fiókba, ott szeretettel és nyitottsággal várják őket – ezt a megerősítést kapják azzal, hogy a CIB bankfiókjai minősített kutyabarát helyek, és megfelelnek a kutyabarathelyek.hu által kidolgozott feltételrendszernek.
Milyen szakértelmet és tapasztalatot hozott a kutyabarathelyek.hu a projektbe, ami segítette a bankot, bankfiókokat a kutyabarát környezet kialakításában?
A Kutyabarathelyek.hu egy olyan minősítési rendszert hozott létre, amely segítségével a CIB Bank a fiókba betérő kutyás ügyfelek számára kényelmes megoldást biztosít, és ezzel egyidőben a kutyabarát működés összhangban áll az ide vonatkozó hatályos jogszabályokkal. Bankként, nagyvállalatként kiemelten fontos volt számunkra, hogy olyan iránymutatást kapjunk, amellyel minden szabályozó szervnek megfelelünk, és ezzel egyidőben megbízható kutyabarát hely lehetünk a kutyás közösség számára is – mindkettőt megkapjuk a kutyabarathelyek.hu-tól.
Milyen hatással volt a kutyabarát bankfiókok bevezetése a munkavállalók közérzetére és motivációjára?
A pénzügyi munkák, tanácsadás mellett a kollégáink örülnek, hogy ilyen témában is beszélgethetnek az ügyfelekkel, a komoly ügyeknek lehet egy könnyed felvezetése, barátságos hangulata a kutyusok „segítségével”, hiszen segít a párbeszéd kezdeményezésében.
Milyen visszajelzéseket kaptatok az ügyfelektől és a munkatársaktól a kutyabarát fiókok működtetése során?
Összességében elmondható, hogy a kutyabarát bankfiók kezdeményezés egy pozitív újítás volt az ügyfeleink és a kollégáink életében is – ha bemegy valaki kutyussal a fiókba, az a várakozó ügyfelek és a munkát végző kollégák arcára is mosolyt csal. Néhány idézet az ügyfeleinktől:
- „El vagyok ragadtatva! Ez akár döntő érv is lehet a bankválasztásban.”
- „Gratulálok! Remélem, sok helyen követik a példájukat.”
- „Szép gesztus a kutyásokkal szemben. Köszönöm minden kutyás nevében!”
- „Köszönjük a hozzáállást! Egy apró gesztus Önöktől, de pár ügyfelüknek vagy leendő ügyfelüknek egy hatalmas nagy segítség/kedvesség.”
Hogyan látjátok a kutyabarát bankfiókok jövőjét a piacon?
Abban reménykedünk, hogy példát tudunk mutatni és ez egy hosszútávú, jövőbe mutató kezdeményezés lehet. Folyamatban van egy társadalmi átalakulás, amelyben a kutyusok egyre fontosabb szerepet játszanak a gazdijaik életében, ezzel pedig az jár, hogy a gazdik nem szívesen hagyják magukra a kutyusokat - erre a változásra ad jó megoldást a kutyabarát bankfiók koncepció.
Milyen trendeket észlelnek a pénzügyi szektorban a kutyabarát kezdeményezések iránti érdeklődésben?
Észlelhető egy általános tendencia, hogy sok gazdi az alapján választ szolgáltatót, vendéglátóegységet, szálláshelyet, hogy magával viheti-e négylábú kedvenceit – mi úgy látjuk, hogy ez a bankszektorban és a bankválasztás folyamatában egyelőre nem döntő faktor, de fontos gesztus lehet a hosszútávú kapcsolatépítéshez, jó nem figyelmen kívül hagyni ezt a jelenséget, mint ahogy mi sem tettük.
Honnan jött az ötlet, hogy úttörő módon bevezessétek a kutyabarát fiókok koncepcióját? Milyen inspirációk és kutatások álltak a döntés mögött?
Ahogy a mérföldköveknél is részleteztük, a CIB Banknál összességében van egy erős elkötelezettségünk a kutyabarát/állatbarát téma iránt, és ennek szerves része a kutyabarát fiók, valamint a kutyabarathelyek.hu minősítésének megszerzése. Az ügyfélelégedettségi és munkavállalói felmérésünk eredményeiben is látszik, hogy a bank nagy erőssége a szerethetőség, ehhez hozzájárul az állatvédelem melletti állásfoglalásunk, mind az ügyfeleink, mind a kollégáink azonosulnak azokkal az értékekkel, amelyeket a bank is képvisel.
Milyen piaci igények és ügyfél-visszajelzések motiválták a CIB-et, hogy ezt a különleges lépést megtegyék?
Az őszinte válasz az, hogy a kezdeményezést indító csapat személyes érintettsége és állatbarát hozzáállása kezdte el és vitte végig a munkát 2019-ben. A CIB, mint vállalat pedig szuper partner volt ebben, hiszen a közvetlenség, szerethetőség nemcsak az ügyfelek felé közvetített kép, hanem abszolút része a vállalati kultúrának, ezért folyamatosan vizsgáljuk, hogy milyen lépéseket tehetünk annak érdekében, hogy az ügyfeleink és a kollégáink is elégedettek legyenek – ennek része volt a kutyabarát fiók koncepció, és azóta már nemcsak a fiókjaink ajtói nyitottak a kutyusok előtt, hanem a CIB Bank Petrezselyem utcai székháza is tart kutyabarát napokat.
Elmarad a hétvégére tervezett Komárom Spring 3xCACIB Show!
A nevezők már minden bizonnyal értesültek róla, de a látogatni tervezőknek is fontos információ, hogy elmarad a Komárom-Esztergom megyei kiállítás.
Kezet emelt apró kutyájára a cseh felvezető a sárvári CACIB kiállításon – lépett a MEOESZ
Minősíthetetlenül viselkedett apró testű kutyáival egy cseh kiállító Sárváron – a MEOESZ visszavonta az elnyert díjait és eltiltotta a további versenyzéstől.
Új kutyabarát CIB fiók a BEM Centerben: nemcsak bank, közösségi tér is
Nemcsak bank, közösségi tér is lesz a CIB Bank BEM Centerben tegnap megnyílt, eddigi legnagyobb budapesti bankfiókja. Az új lokáció ezzel az anyabank, az Intesa Sanpaolo új arculati megközelítését követi, amely olyan térként tekint a bankfiókra, ahol a pénzügyek intézése mellett, beszélgetésekre, találkozásokra, akár munkára is lesz lehetősége a betérő ügyfeleknek. A bankfiókban két azonnali jóváírású befizető funkcióval ellátott ATM is helyet kapott.
Menhelyen élő kutyák és cicák örökbefogadására bátorít a CIB Bank
Idén a hitelkártya-költések után is támogathatják a gazdátlan kisállatokat a pénzintézet ügyfelei.
A CIB ismét kutyáknak és cicáknak segít otthonra találni
A CIB Bank a tavalyi hasonló akciója után idén ismét kutyáknak és cicáknak segít, hogy új otthonra találhassanak, ezúttal a Luca Kutyamenedék Állatvédő Alapítvánnyal együttműködve. A bank reklámjaiban szereplő kutya-macska páros, Brúnó és Della évek óta a CIB segítségére van üzleti céljai elérésében, viszonzásként most a pénzintézet szeretne segíteni a nehéz sorsú állatokon. Nem csupán pénzügyeink intézésekor, hanem mindennapi életünk során is nélkülözhetetlen a megfontolt döntéshozatal. A CIB a kampány során a felelős állattartásra is szeretné felhívni a figyelmet.