A kutyabarát helyek szakértője, a kutyabarathelyek.hu

Összes      Friss      Ajánló      Állatvédelem      Egészség      Jó tudni!      Könnyű      Közérdekű      Kreatív      Nevelés      Utazás

Kutyás barangolások - Szarvas város: ahol mindig élményekben gazdag a kutyás nyaralás

2021. július 28., 11:30

Szerző: Bokori-Rohony Eszter

Kategória: Utazás

Szarvas vízimádó kutyákkal szinte már-már kötelező uticél, ahol csak egyetlen negatív érzésünk lehet egy nyaralás alkalmával: az, amikor haza kell jönnünk.

Szarvas városával elfogult vagyok, mert szinte itt nőttem fel, kicsi gyermekkorom óta rengeteg élményben, kalandban és örömben volt itt részem. Minden évben több hetet töltünk el a Holt-Körös partján, 15 éve kutyával, 4 éve már kettővel. Rengeteget utazunk velük, külföldön és belföldön egyaránt, mindenhol élményekkel gazdagodunk, de Szarvas mindig az elsők között lesz, ha nyaralásról van szó.

Az év minden időszakában ideális választás, de a nyár, vízimádó ebeknek és gazdáiknak maga az életöröm itt.

A Holt-Körös vize a szabályozások miatt nyugodt, nincs sodrása így kifejezetten alkalmas a vízzel, vízi sportokkal csak most ismerkedő kutyák számára is. A gyakorlottabbak pedig bebarangolhatják a 30 km hosszú holtág minden zegzugát, akár csónakkal, kenuval, vizibiciklivel, SUP-pal is.

A meleg nyári napokon együtt úszhatunk kedvenceinkkel, a holtág teljes szakaszában megengedett a kutyák fürdetése, egyetlen kijelölt szabadstrand kivételével.

Közös úszás az Arborétum előtti szakaszon
Fotó: Bokori-Rohony Eszter

A vízpart menti utcákon sétálva több helyen tudnak az ebek csobbanni, felfrissítve magukat egy-egy séta alkalmával.

Az Erzsébet-Liget hatalmas fáinak árnyékában még napközben is lehetőség van egy nagyobb sétára, hiszen a sűrű lombok megvédenek a tűző naptól és a Halászcsárda (az egyetlen olyan étterem Szarvason, amely nem kutyabarát) melletti hatalmas Ciprusok alatt, amelyek a vízben állnak, le tudják magukat hűteni a négylábúak, mi pedig gyönyörködhetünk a csodaszép látványban.

Ciprusok az Erzsébet-Ligetben
Fotó: Bokori-Rohony Eszter

A Ligetben póráz nélkül is le tudjuk mozgatni a kutyákat, ha pedig a gazdik is szeretnének sportolni kiépített futóterepen futhatunk kutyával, illetve különböző szabadtéri edzőpontokon is erősíthetünk, természetesen figyelve a többi futóra, illetve más kutyákra.

A Ligetből átsétálhatunk egy fahídon a Vízi Színházhoz, illetve karnyújtásnyira vagyunk a Fő utcától, ahol számos kutyabarát étterem teraszán ehetünk, ihatunk finomakat. A teraszokon majdnem mindenhol kirakott kutyatállal várják a négylábú vendégeket is.

A Kacsa-Tó mellől indulva, a gáton egy történelmi emlék út mentén szintén jókat sétálhatunk, de ezen az útvonalon nincs közvetlen kapcsolat a vízzel, így inkább a reggeli vagy esti órákban ajánlom a nagy meleg miatt.

A tavalyi évben az úszás és a nagy séták mellett új kutyás sporttal ismerkedtünk meg. A SUP! Első alkalommal csak 1 napra béreltünk SUP-ot, hiszen mi sem ismertük még és a kutyáink sem. Több helyen is lehetőség van SUP bérlésre, akár pár órára, akár több napra is. Én mindenképpen azt ajánlom első alkalmakra béreljünk és próbáljuk ki, először kutya nélkül a gazdik szerezzenek tapasztalatot aztán csatlakozhatnak az ebek is.

Két fekete Labradorunk, Sherpa és Nala imádja a közös vízi kalandot, ők első pillanattól kezdve stabilan ülnek vagy fekszenek a deszkán, így az idén már saját, kifejezetten kutyás SUP-unk van, esténként, ha már nem tűz a nap, nagyobb túrákat teszünk, csodálatos élmény a naplementében a szőrös családtagunkkal evezni, nekem ilyenkor mindig megáll egy kicsit az idő és átjár a végtelen életöröm.

Közös SUP-ozás a naplementében
Fotó: Bokori-Rohony Eszter

A közös túrák hosszát fokozatosan emeljük a kutyák igényeinek megfelelően, ne feledkezzünk el arról sem, hogy a vízen töltött idő miatt, egyedi érzékenységtől függően, többször kellhet pisilniük a kutyáknak.

Természetesen a horgászatot kedvelőknek is ideális a város, hiszen a holtág mentén lehet pecázni is, mi is mindig kiváltjuk a horgász jegyet, bevetünk különböző csalikat kisebb-nagyobb sikerrel.

Sherpa kutyajó dolga meg a peca
Fotó: Bokori-Rohony Eszter

Szintén kutyabarát helyek az Arborétum, amely talán ősszel a legszebb, de nyáron is szuper program, a mellette lévő Mini Magyarország (itt azonban semmi árnyék nincsen), a Katalin II. sétahajó, kedves kutyabarát hajóskapitánnyal.

Ha megtehetjük érdemes közvetlen vízparti nyaralót bérelni, de tervezzünk előre mert júniustól minden ilyen kiadó ház foglalt már, sok visszatérő vendég van, hiszen Szarvas az a hely, ahol, ha egyszer eltöltünk egy kis időt, biztosan visszavágyunk majd.

Nala, Sherpa, a vizek őrzői a Holt-Körösön
Fotó: Bokori-Rohony Eszter

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni legújabb híreinkről

kérünk lájkold Facebook oldalunkat!

Témába vág

Kutyával a természetben - ezeket az illemszabályokat tartsd be a túrán, kiránduláson Kutyával a természetben - ezeket az illemszabályokat tartsd be a túrán, kiránduláson
A kirándulás, túrázás, vagy csak épp egy rövidebb séta a közeli erdőben kutyánkkal remek kikapcsolódási lehetőség. Ahhoz azonban, hogy ne csak mi, de más természetjárók, kutyások, és nem utolsósorban az erdő lakói is háborítatlanul, békében élvezhessék a természetet, be kell tartanunk néhány szabályt.

Legyen a kutyának is élmény a kempingezés! - Tippek és fontos tudnivalók Legyen a kutyának is élmény a kempingezés! - Tippek és fontos tudnivalók
A kutyabarát turizmus népszerűsége növekszik, és egyre több kutyatartó ismeri fel, hogy a kempingezés ideális lehetőséget kínál a háziállatokkal történő közös nyaralásra. Az Aranypart Camping & Apartments példája rávilágít a balatoni kutyás kempingezés aktuális lehetőségeire. Ha kutyával utazunk fontos a megfelelő szálláshely és szállástípus kiválasztása, valamint az alapfelszerelés hiánytalan összeállítása és az állattartás szabályainak ismerete a kutya kényelme érdekében. A cikk hasznos információkat kínál egy állatbarát nyaralás megszervezéséhez.

Téli napok Szilvásváradon a kedvenceinkkel Téli napok Szilvásváradon a kedvenceinkkel
December eljöttét a hó köszöntötte és szerencsére nekünk is volt benne részünk. Néhány felejthetetlen napot töltöttünk Szilvásváradon a kutyáinkkal, ahol felfedeztük a környéket, kirándultunk és pihentünk nagyokat. Az egész élményt a kutyabarát Szalajka Liget Hotel**** és Apartmanházak vendégszeretete és az erdő szomszédsága tette tökéletessé.

Szeptemberben az erdőben – kezdődik a szarvasbőgés! Szeptemberben az erdőben – kezdődik a szarvasbőgés!
Augusztus végétől október közepéig tart a szarvasbőgés. Kutyáink és saját biztonságunk érdekében erdei kirándulásaink alkalmával és az autóutakon is figyeljünk fokozottabban!

Életbe lépett a másodfokú hőségriasztás az ország egész területén – figyeljünk oda kutyáink biztonságára! Életbe lépett a másodfokú hőségriasztás az ország egész területén – figyeljünk oda kutyáink biztonságára!
A júliusi hőségriasztás alatt sajnos több kutya is hőgutát kapott – volt, amelyik életét is vesztette. Legyünk óvatosabbak!

Minősítés

Hogyan lehet minősített
kutyabarát helyed?

Minősítés és hirdetés – Tudj meg többet!

Tudj meg többet

Beaphar - 2024

hirdetés (X)

Partnereink

Ebugatta AIRMAX Cargo Budapest Zrt.
 Hírstart Brimo partysátor

Hírlevél

A hírlevélre történő feliratkozással az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom.

kutyabarathelyek.hu - kezdőoldal Észrevételek
FaceBook Instagram Pinterest YouTube
Belefér az életembe egy kutyus? Hírek - Címlapon
Belefér az életembe egy kutyus?
Bíróság elé áll a kutyáiról nem gondoskodó kutyatenyésztő Hírek - Címlapon
Bíróság elé áll a kutyáiról nem gondoskodó kutyatenyésztő