A kutyabarát helyek szakértője, a kutyabarathelyek.hu

Összes      Friss      Ajánló      Állatvédelem      Egészség      Jó tudni!      Könnyű      Közérdekű      Kreatív      Nevelés      Utazás

Kutyás barangolások: túra a Tihanyi-félszigeten kutyával

„Ahová lépek, levendula terem”

2020. július 10., 13:00

Szerző: Dala Orsolya

Kategória: Utazás

Sokan talán nem tudják, de a levendula Európában is őshonos növény. A Tihanyi-félsziget az egyik legnépszerűbb célpont a gyönyörű lila virág rajongóinak. De mivel én nem csak levendula-, de kutyarajongó is vagyok, nem volt kérdés, hogy Tövis, a mudim is párommal és velem tart.

A Rebeka Panzióban szálltunk meg, ami nagyon közel van a Belső-tó partjához. Klímás szobában tudtunk helyet foglalni az interneten, ráadásul barátságos áron. Nem volt az olyan régen, amikor az ember örült, hogy egyáltalán egy pókhálós sarokban megtűrték a kutyájával. Kutya nélkül élő ismerősök még mindig rácsodálkoznak, hogy mennyi helyre el lehet jutni kutyával Magyarországon is. A mudi se túl kicsi, se túl nagy, így könnyű helyzetben vagyunk. A szállásokat az emberek igénye és a rendelkezésre álló hely alakította ki. Ez nem mindig kedvező a kutyával érkező vendégeknek. Szűk lépcsőforduló, kicsi szoba előfordul. Fontos, hogy a kutya, ha nem is barátkozó, de legyen közömbös, viszont semmiképp se tolakodó. Tihany forgalmas és felkapott hely.

Tihanyban csodás kirándulási lehetőségek vannak!
Fotó: Dala Orsolya

Egész más úgy felfedezni egy új helyet, hogy a szállás küszöbét átlépve már szinte a túraútvonalon is vagyunk. Az utca végéig sétáltunk, majd a tavat megpillantva balra kellett fordulni. Szürke marhák legeltek elkerítve, messziről is jól láthattuk hatalmas szarvaikat. Azoktól a szarvaktól jobb távol maradni! :)

Legelésző szürkemarhákat is megcsodálhatunk a túrán
Fotó: Szénási Szabolcs

A tó túlsó oldalán már látható a kilátó, ami úticéljaink között szerepel, a másik irányban pedig a Tihanyi Apátság. Folyamatosan akadt miben gyönyörködni - ez jellemző egyébként az egész túraútvonalra.

Az útvonalon elég sokszor kell emelkedőket megmászni, de a jutalom sosem marad el! Többször is megcsodálhatjuk a panorámát.

Az óriási, nyílt víz látványától az embert elönti a nyugalom.

A kabócák időnként már fülsértő hangja és a szőlőtőkékkel borított lankák csak fokozták a mediterrán érzést.

Akár a tenger, úgy fest a tihanyi panorámában a Balaton
Fotó: Szénási Szabolcs

A panorámáért megéri megmászni az emelkedőket

Rengeteg lehetőség van rá, hogy a sok látnivaló között variáljuk az utunkat. A Lóczy Tanösvény, melynek vonalát a zöld T jelöli, több jelentős látványosságot érint. A szürke marhák mellett elhaladva tehát a zöld T jelzést követtük, az Aranyház-gejzírkúp is a Lóczy Tanösvény része. A viszonylag korai látogatás miatt nem láthattuk, ahogy a sárga zuzmók izzanak a naplementében, de így is megérte, nagyon különleges alkotása a természetnek.

Útjelző táblák és felfestett jelzések is segítik a tájékozódást a túrákon Tihanyban
Fotó: Dala Orsolya

Közel fél tucat nyíllal borított tábla segít benne, hogy a megfelelő jelzést követve a megfelelő helyen lyukadjunk ki. Lábunk mellett az avarban gyíkok cikáztak. Tövis épp csak a fülét biccentette feléjük. Magyarországon a zöld gyík – mint minden hüllő és kétéltű – védett. Pettyes gőte és barna ásóbéka is szerepel az erdő lakói között, nagyon különleges kinézetük van a képek alapján, de őket még egy villanásnyi időre sem láttuk. Igaz, Tövis valószínűleg elég hangosan csörtetett előttünk. Talán ő még megpillanthatta őket, bár a legkevésbé sem hozta lázba a kétéltű állatok látványa. Nem volt alkalma a kertben szenvedélyes gyíkvadásszá válni, tudta, hogy az ilyen kis lények neve a "nemszabad".

Szűk, de árnyékos ösvényeken vezet a túraútvonal

A meleg próbára tett minket, érdemes bőven vinni folyadékot magunk és kutyánk részére is! Gyakran keskeny ösvényeken haladtunk az erdőben, utunkat sűrű növényzet szegélyezte, keresztben kis pókok hálója feszült pár méterenként. Szemből jövő forgalom esetén kicsit kellemetlen volt a növényzetbe húzódni. Elég gyakran a szembejövők választották ezt a menekülési útvonalat a kutya láttán. Tövis közömbösen ügetett el mellettük, ügyet sem vetett az idegen lábszárakra. Sem a futók, sem a kerékpárosok nem zökkentették ki. 15 kilójával és fél méternél valamivel kisebb marmagasságával Tihanyban már elég nagynak számított, hogy a gyanútlan turista száján egy éles "KUTYA!" szaladjon ki, amikor felbukkant a turistaösvényen.

Nem szabad kihagyni Tihanyban a Barátlakásokat!
Fotó: Dala Orsolya

Az útvonal egy része árnyékos, de a szintkülönbség miatt garantált, hogy a hátunk nem marad szárazon. A túra már önmagában kitölt egy napot, úgy érdemes tervezni. Nem érdemes kihagyni a Barátlakásokat. Bazilita szerzetesek alakították ki, mesterséges üregek ezek a "barlangok". A második napon kerestük fel, ez már egy kisebb túra kör volt.

A város forgatagában több négylábúval is találkoztunk, de még így sem olvadtunk be a többi ember közé. Sok árus kedves megjegyzéseket tett Tövisre. Felkészültem arra, hogy több helyet ki kell majd hagynunk. A Levendula Ház Látogatóközpontba nem vihető be házi kedvenc, viszont pórázon a parkba igen. A Lóczy Tibor tanösvényt is meg lehet tekinteni négylábú barátunkkal együtt. A Tihanyi Apátságba azonban nem engednek be kutyával.

Tihanyba kutyával is érdemes ellátogatni! Tövis, a Mudi is nagyon élvezte a kirándulást!
Fotó: Szénási Szabolcs

A Régi Idők Udvara Skanzen és éttermet több okból is érdemes felkeresni. Nagyon jót lehet itt is enni és kész időutazásba csöppenhetünk. Természetesen kutyabarát hely, ezt figyelemfelkeltő méretű tábla hirdeti a bejárat előtt. A felszolgálók öltözéke a régi időket idézi, a levendula szörpöt pedig kis kancsóból kortyolhattuk. Tövis egy csinos kis lábosból olthatta szomját. Körülöttünk az épület, a macskaköves út, még az étlap fa borítása is egy régebbi kort idézett meg. Az étlapon nagyon fantáziadúsak az elnevezések.

Egy hosszú, aktív nap után egy kutyabarát étteremben jól esik a pihenés!
Fotó: Dala Orsolya

Az autó még mindig a szállás előtt horgonyzott, este nyugodtan tudtunk levendula bort kóstolni és levendula sörrel hűsíteni magunkat az Echo étteremben. Minden elérhető volt egy legfeljebb 20 perces sétával a szállástól. Az Echo étterem felszolgálói nagyon kedvesen fogadtak minket a kutyánkkal együtt. Nagyon hangulatos hely. Az alsó teraszon kaptunk asztalt, szép kilátással, a Balatont és a Tihanyi Apátságot is csodálhattuk, amíg vártunk. Az étel finom, az adag elég nagy ahhoz, hogy jóllakottan távozzunk.

Ezalatt Tövis az asztalunk mellett pihent. Úgy illik, hogy a kutya a gazdái közelében maradjon, és ne tegyen önálló felfedező utakat a többi vendég asztala körül. Kellően lefárasztott és alapengedelmességet ismerő, szocializált kutyának ez nem jelenthet gondot.

A harmadik és egyben utolsó napon még bevásároltunk levendula mézből. Elhagytuk a szállást és még dél felé tettünk egy kis kitérőt. A Tihanyi Rév mellett nincs kijelölt kutyafürdető hely, de tiltó tábla sincs. Aki kerülni akarta a sziklás akrobatikát, a móló felé haladva találhatott magának utat a vízbe. Fokozatosan mélyül, Tövis sétálgathatott benne, mire elég mély lett az úszáshoz. Elég ismertnek tűnt a hely a kutyások körében. Nincs mosdó és nincs büfé, így egész napos időtöltésre kevésbé alkalmas.

A Balaton kutyával is kiváló kiránduló-, nyaraló úticél!
Fotó: Dala Orsolya

Igazi nyári időjárásunk volt végig, nem kimondottan a túrának kedvezett, de jól éreztük magunkat. A közös úszás a Balatonban tökéletes lezárása volt a kirándulásnak.

+ Érdekességek Tihanyról

Európa Diploma
2003-ban az Európai Unió Európa Diplomával tűntette ki a Tihanyi-félszigetet. Kiemelt biológiai, tájképi és/vagy geológiai értékkel bíró védett területek érdemelhetik ki a díjat, szakértők részletes helyszíni vizsgálata után.

Így emlékeznek meg Trianonról Tihanyban

Trianon emlékmű
Trianon 100. évfordulója alkalmából állítottak egy emlékművet a Belső-tó partján. A Kotyogós Kávéterasz felől mentünk a tó partjára, onnan pedig a város felé indultunk a füvön, így akadtunk rá. Egy parkoló található mellette és egy gémes kút vonza még magához a kirándulókat. "Percre se feledd, hogy testvéred minden magyar, bárhol is éljen." (Wass Albert) - ez áll a táblán

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni legújabb híreinkről

kérünk lájkold Facebook oldalunkat!

Témába vág

Magaspart, Siófok és a Balaton – kutyával! Magaspart, Siófok és a Balaton – kutyával!
A déli oldal rendkívül sokszínű, ha jobban utánanézünk a lehetőségeinek, rengeteg kisebb-nagyobb kiruccanásra nyílik mód. Siófok és környéke több napos kikapcsolódásra alkalmas, mondunk néhány tippet, ha itt barangolnátok a kutyákkal.

Megszülettek az őzgidák: ne nyúljunk a magára hagyott kicsinyekhez! Megszülettek az őzgidák: ne nyúljunk a magára hagyott kicsinyekhez!
...ugyanis egyáltalán nem biztos, hogy magára van hagyva! Ezekben a hetekben (is) különösen fontos, hogy felelős kutyások legyünk, és odafigyeljünk kedvencünkre, mikor a természetben járunk.

Hátizsák kutyáknak – Hasznos kiegészítő vagy veszélyes hóbort? Hátizsák kutyáknak – Hasznos kiegészítő vagy veszélyes hóbort?
Szép időben jól esik kimozdulni a szabadba. Tavaszi és őszi kirándulás, túrázás során megkönnyítheti a gazdi dolgát, ha kedvence is besegít a cipelésbe. Jó ötlet ráadni a hátizsákot? Vagy inkább kerüljük?

Kutyával a természetben - ezeket az illemszabályokat tartsd be a túrán, kiránduláson Kutyával a természetben - ezeket az illemszabályokat tartsd be a túrán, kiránduláson
A kirándulás, túrázás, vagy csak épp egy rövidebb séta a közeli erdőben kutyánkkal remek kikapcsolódási lehetőség. Ahhoz azonban, hogy ne csak mi, de más természetjárók, kutyások, és nem utolsósorban az erdő lakói is háborítatlanul, békében élvezhessék a természetet, be kell tartanunk néhány szabályt.

Somogyország lankáin, kutyabarát helyeken Somogyország lankáin, kutyabarát helyeken
Voltatok már a Balaton közelében nyaralni úgy, hogy érzitek, milyen közel van a balatoni nyüzsgés, mégis egy csendesebb faluban szálltok meg és fedezitek fel a környéket? A Kőröshegy pont ilyen hely, ami kellően közel van a Balatonhoz és a part menti városokhoz, mégis el lehet vonulni és kirándulni a dombok között, ha éppen ahhoz van kedvünk.

Minősítés

Hogyan lehet minősített
kutyabarát helyed?

Minősítés és hirdetés – Tudj meg többet!

Tudj meg többet

Beaphar - 2024

hirdetés (X)

Partnereink

MOL Nyrt. Mondial Assistance GesmbH AIRMAX Cargo Budapest Zrt.
 Brimo partysátor

Hírlevél

A hírlevélre történő feliratkozással az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom.

kutyabarathelyek.hu - kezdőoldal Észrevételek
FaceBook Instagram Pinterest YouTube
„Rájött az ötperc...” - Te is tapasztaltad kutyádnál? Hírek - Címlapon
„Rájött az ötperc...” - Te is tapasztaltad kutyádnál?
Addig ölelte az árva kutya a menhelyre látogató riportert, amíg örökbe nem fogadta Hírek - Címlapon