Nyers húst rendelni az interneten? Nem lehetetlen!
2019. október 08., 13:30
Szerző: (X)
Kategória: Ajánló
Egyre többet fordulunk az internetes webáruházakhoz, ha valamire szükségünk van. Ruhák, a legkülönbözőbb eszközök, lakberendezési tárgyak vagy akár egyes élelmiszerek esetében is könnyebben tudunk vásárolni a neten: megspóroljuk az időt, az üzemanyagot, az idegeskedést, keresgélést.
Egyre inkább rákapunk az internetes rendelés ízére. Aki már próbálta, nem vitatja a sokszor hallott “reklámszöveget”, miszerint a netes vásárlás rendkívül kényelmes. Hiszen otthon, a fotelben ülve is intézhetjük. Nem kell szaladgálni, és könnyebben átböngésszük az óriási termékkínálatot, mint az üzletekben, ahol jó eséllyel egy-másfél óra után kezdjük már rettenetesen unni a dolgot. Türelmünket vesztve ilyenkor vagy hagyjuk az egészet, vagy kötünk egy olyan kompromisszumot, amit később talán megbánunk…
Feltehetően a legtöbb gazdi belekóstolt már a netes vásárlásba: hiszen ki tudna ellenállni annak a plusz egy, újonnan piacra dobott hámnak, póráznak, netán futóövnek… és természetesen az egyéb felszerelésekből is sokkal szélesebb termékkínálatból válogathatunk, mint egy-egy boltban.
Gondolhatnánk azonban mindezek ellenére, hogy a netes vásárlásnak vannak korlátai is. Különösen igaz lehet ez azokra a gazdikra, akik nyers étrendet követnek kutyáik egészségének érdekében. Egy hűtött, netán fagyasztott eledelt macerásnak, netán nem elég biztonságosnak tűnhet internetről vásárolni…
De vajon tényleg így van? A témában Kalas Éva volt segítségünkre, aki testközelből gyűjtötte tapasztalatait a nyersezéssel kapcsolatban. Nem csupán azért, mert saját kutyáival is nyersezik több mint hat éve, így ismeri a vásárlói oldalt is, hanem a Minőségi Barf webáruház tulajdonosaként a másik oldal által nyújtott lehetőséggel is pontosan tisztában van. A webáruház az egyik legrégebbi nyersetetéssel kapcsolatos termékeket felsorakoztató online üzlet hazánkban.
- Nyersetetés. Már a nevében is benne, van: nyers élelemmel, pontosabban javarészt húsról van szó, hiszen ragadozó állatokról beszélünk. Pontosan milyen termékek találhatóak meg a Minőségi Barf webáruház kínálatában?
- Nálunk csak és kizárólag a nyersetetéssel kapcsolatos termékeket találják meg a vásárlók. Ebbe beletartoznak a különféle húsok, de számos kiegészítőt és zöldséget, gyümölcsöt is kínálunk. Összesen megközelítjuk a 150 darab terméket, és ezek – néhány kivétellel - mind fagyasztott állagúak. A kivételekbe azon táplálékiegészítők tartoznak, mint a lazacolaj, amely többféle kiszerelésben érhető el Nálunk, illetve a fürjtojás is ebbe a kategóriába tartozik.
Saját gyártású, csomagolású temékeink mellett, külföldről importált árut is kínálunk. Utóbbiak Németországból, Hollandiából és Lengyelországból is érkeznek. Az importált termékek már fagyasztott állapotban érkeznek hozzánk. Vannak olyan termékeink, melyek hajnali vágást követően közvetlenül, szinte még melegen érkezik be a csomagoló üzemünkbe, ahol kollégáink azonnal 1 kg-os kiszerelésű csomagokat készítenek, ellenőrzött alacsony hőmérsékleti körülmények között, majd azonnal az arra építtetett sokkoló fagyasztóban még aznap fagyasztott állapotba kerül.
- Tehát minden fagyasztva van. Mekkora mennyiségről beszélünk? Hogyan tároljátok a készleten lévő termékeket?
- Két fagyasztó házunk van egy telepen belül. Az imént említett sokkoló és egy nagyterületű fagyasztókamra, melyekben jelenleg körülbelül 16 tonna árunk van.
- Mennyivel jobb ez, mintha fagyasztóládákban tárolnátok a termékeket?
- Egyrészt ezt a hatalmas mennyiségű árut lehetetlen lenne kis fagyasztóládákba elpakolni. Másrészt, és ez a legfontosabb szempont, a fagyasztóláda működése nagyban eltér a fagyasztóházétól. A ládák szép lassan, kívülről befelé fagyasztják a benne lévő termékeket. Tehát először a kívül lévő húsokat fagyasztja le, majd halad befelé. Így a legbelső áru akár több mint egy hétig is nyers maradhat anélkül, hogy megfagyna. Így pedig már nyilván nem lesz olyan friss.
A fagyasztóházak is hasonló elven működnek, ám sokkal hatékonyabban: a ventillátoros keringetésnek hála hamarabb, intenzívebben éri a hideg levegő a termékeket. Ráadásul itt rekeszekbe van téve az áru, így a levegő könnyebben átjár a rekeszek között, ezzel is gyorsítva a fagyasztási folyamatot.
- Ez a fagyasztóház tehát biztosítja a frissességet. Mi történik, ha egy gazdi rendelést ad fel?
- Akár import, akár hazai termékről beszélünk, alapelv és fontos betartandó magyarországi szabály, hogy a hűtési lánc nem szakadhat meg. A Nálunk gyártott termékek először a sokkolóba kerülnek, majd onnan át a fagyasztóházba, raktározásra. Itt történik a rendelések összekészíte is. Ha beérkezik egy rendelés, az rögzül a rendszerben, melyről a megrendelő egy automata visszaigazolást kap. A rendelés feladása után 24 órán belül küldi meg ügyfélszolgálatunk a szállítás avagy személyes raktári átvételre vonatkozó időpontot. Ez Budapesten és Pest megyében 1-3 munkanapon belül van. Ha valaki személyes átvételt kér, azt akár 1 napon belül tudjuk teljesíteni. A szállítási visszaigazolást követően egy tételes visszaigazolást is küldünk a rendelésről, ez tartalmazza, hogy mit rendelt, mikor érkezik, mennyi lesz a fizetendő összeg – és ekkor már a csomagja összekészítve várja a szállítást a fagyasztóházban. A kiszállítás napján is küldünk egy értesítést, hogy a szállítmány úton van a futárunkkal.
- Háromféle szállítási móddal dolgozunk: saját futár saját autókkal, csomagküldő cég (bizonyos termékek esetében) és egy úgynevezett közösségi szállítás. Ez utóbbi esetben havonta egy alkalommal a nagyobb városokat érintve, visszük ki a rendeléseket. Minden ilyen útvonalnak, városnak van egy-egy csoportja a Facebookon. Ezeket az útvonalakat egyébként el lehet érni az FB oldalunkon keresztül, ahova jelentkezéssel lehet felvételt nyerni. Akik tagjai a csoportnak, látják minden hónapban esemény formájában, mikor várható a szállítás és ekkortól tud és csak ekkor a webshopban is rendelést leadni. A rendelési határidő után elkészül a pontos útvonalterv, tervezett érkezési idővel, melyeket a szállítási előtti napon a csoport FB oldalán teszünk közzé. A szállítás napján a rendelőket egész pontos érkezési időről tájékoztatjuk, ezzel kímélve meg Mindenkit a felesleges várakozási időtől.
- Mi biztosítja azt, hogy a megrendelt termék nem károsul, például nem olvad ki, mire a címzetthez ér?
- A Budapestre és Pest megyébe rendelt csomagok a feladástól számítva 24 órán belül a megrendelőhöz kerülnek. Ezek a csomagok thermo dobozokban szállítjuk, melyek tartják addig a fagyasztott állapotot, míg a címzetthez érnek. A hosszabb útvonalakra saját fagyasztóautóinkkal szállítjuk a megrendeléseket. Esélye nincs az árunak bármely folyamat alatt kiolvadni, ezzel garantálni tudjuk a minőséget.
- Volt olyan eset, hogy a gazdi nem volt otthon, mikor megérkezett a rendelése? Mi történik ilyenkor?
- Sajnos előfordul a sikertelen kézbesítés. Amikor a napi szállításokat végezzük, futárunk minden esetben az érkezést megelőzően telefonon ad értesítést. Aki véletlenül elírja a regisztrációkor a telefonszámát, vagy nem veszi fel és nem is hívja vissza szállítónkat, annak bizony számolnia kell a sikertelen szállítás státusszal, melyet e-mail formájában is megküldünk a részére. Ezt követően érdemes erre az e-mailre haladéktalanul válaszolni, ugyanis azok a csomagok, melyeket nem vesznek át, a rendszerben törlésre kerülnek.
- Visszatérve a rendelésre: sokan ódzkodnak az internetes vásárlástól. Különféle aggályaik vannak például a fizetési biztonságával, a szállítás gyorsaságával, vagy csak úgy egyáltalán azzal, hogy vásárlás előtt nem tudják a terméket megnézni, kézbe venni.
- A fizetés nálunk átvételkor történik, kivéve, ha csomagküldő szolgálat viszi ki a csomagot – ez esetben OTP Simple Pay rendszerrel, előre utalással lehet fizetni. Minden más esetben a kiszállításkor kerül sor a fizetésre, így a vevő meg tudja nézni, mit is tartalmaz a csomagja, a futárunknál pedig készpénzzel és kártyával is tud fizetni. Ha a szemrevételezett áru valamiért nem tetszene, a futárral vissza is küldheti, mindenféle következmény, vagy fizetési kötelezettség nélkül. Mindkét út teljesen biztonságos.
Nagy hangsúlyt fektetünk a nyomonkövethetőségre. Nálunk regisztrálva van, hogy mikor, milyen áru és honnan érkezett; ezt mikor csomagoltuk le. az egész folyamat nyomon követhető. Ezen felül folyamatosan ellenőriztetjük laboratóriumi úton a termékeinket, így kizárhatjuk azokban a szalmonella, a coli és egyéb baktériumok jelenlétét. Szeretnénk a legalapvetőbb különbségre itt felhívni a figyelmet, miért másabb Nálunk vásárolni mint egy bevásárló központban. A Hozzánk beérkező áru azonnal feldolgozásra kerül (pl. saját gyártású termékek), beszállítók termékei pedig azonnal fagyasztásra. Ez a bevásárló központokban nem így működik, hiszen van lehetőségük sima hűtéssel napokig tárolni a húst. Bizonyára Mindenki találkozott már olyan hússal, amit amikor hazavitt és kibontotta, már kellemetlen szagú volt.
A Mi termékeink nem feketeüzérkedésből származnak, nem autó csomagtartójából, ellenőrizetlenül és felelősségvállalás nélkül értékesítjük őket. A nyersetetés szempontjából a forrás és a minőség a legfontosabb. Működésünk során elsődleges szempont, hogy ezeket a lényeges szempontokat figyelembe vegyük, fenntartsuk, és ezzel a nyersetetés jótékony hatását a gazdik egészséges kutya mellett tudják élvezni hosszú évekig.
Száraztáp vagy természetes eledel?
Házi kovászos kenyér vagy csomagolt toast kenyér? Te sem kérdőjelezed meg, hogy melyik a természetes, ugye? A száraztáp minden, csak nem természetes élelmiszer. Az ultrafeldolgozott eledelek helyett választhatunk természeteset is, nézzük, mik az előnyei!
Rossz lehelet – Miért büdös a kutya szája?
Kedvenceink szájszaga amellett, hogy kellemetlen, komoly gondot is jelezhet. Mi minden állhat a hátterében, és hogyan segíthetünk kutyánknak?
Honnan tudom, hogy túlsúlyos a kutyám és mit tehetek ellene?
Az elhízás veszélyei kedvenceinket sem kímélik - jól tudjuk, de vajon képesek vagyunk felismerni a túlsúlyra utaló jeleket? Hogyan szabadulhatunk meg a feleslegtől?
Mancs a bajban! – Segíts az árva állatokon!
Negyedik alkalommal szervezi meg a Mancs a bajban! akciót a SPAR Magyarország és az Országos Állatvédőrség Alapítvány. A 2024. május 11-12-én, szombaton és vasárnap zajló adománygyűjtés során állatvédő szervezetek közreműködésével az INTERSPAR hipermarketekben száraztápot, konzervet, szalámit, tasakos nedves eledelt, jutalomfalatot, állatfelszereléseket és tisztító szereket gyűjtenek menhelyeken élő kutyák, macskák támogatására.
Csak még egy falatkát… avagy az elhízás veszélyei kutyánkra nézve
Ízületi gyulladás, szívproblémák, légzési nehézségek… Bármennyire is aranyosan néznek ki dundin, az elhízás számos egészségügyi gondot okozhat kedvenceiknél. De mitől is híznak el a kutyák?