A kutyabarát helyek szakértője, a kutyabarathelyek.hu

Összes      Friss      Ajánló      Állatvédelem      Egészség      Jó tudni!      Könnyű      Közérdekű      Kreatív      Nevelés      Utazás

A vulkanikus eredetű Somló lankáinak felfedezése kutyákkal

2024. január 08., 15:45

Szerző: Böjte Csenge

Kategória: Utazás

Somló, magányos tanúhegy a Bakony szélén, ami Magyarország legkisebb borvidékéről híres. A borászatok mellett a várrom, a kilátó, a tanösvény és a somlói miliő miatt érdemes ellátogatni ide. A Somló varázsa mindenkit megérint, pár napos kikapcsolódásra tökéletes úti cél a kutyákkal.

Magyarország legkisebb borvidéke

Somló a 480 hektáros termőterületével Magyarország legkisebb történelmi borvidéke, melyet a Ság- és a Kis-Somlyó hegy termőhelyeivel együtt, a legújabb névváltozás óta ismét Somlói borvidékként ismerhetünk. (forrás: somloiborvidek.hu)

Magyarország legkisebb borvidéke, a somlói bor kizárólag fehér szőlőből készül. A borvidéken legelterjedtebb fajták az olaszrizling, juhfark, furmint, hárslevelű és tramini. A Somló egész világon egyedülálló különlegességét a juhfark tudja legszebben megmutatni.

A Somlói vár
Szent István kilátó

Somlói vár

2022 tavaszára megújult a somlói vár.  A rekonstrukció keretében megvalósult az alsóvár valamennyi épületszerkezetének helyreállítása, valamint az alsóvári épületekben több zárt és fedett-nyitott helyiség alakult ki, új híd és helytörténeti kiállítás is készül hozzá. Somló vára a legendák szerint egy tatárjárás után emelt kővár volt, de az első írásos emlék csak 1352-ben említi. Sokszor cserélt gazdát a történelem során.

A Somlói vár autóval nem megközelíthető, a Somló hegy lábánál lehet parkolni. Onnan turistajelzéseket követve 1 kilométer sétaút a várig.

Somlói vár és Dongó

Kilátó a Somló csúcsán

Szent István kilátó 433 méter magasan emelkedik, a somlói vártól 3 kilométerre, a Somló-hegy legmagasabb pontján található. A 12 méter magas kilátóhoz a hegy bazaltköveit használták fel. A négyszintes toronyból tiszta időben a távolban felcsillanhat a Balaton víztükre és kivehetők az Alpokalja vonulatai is.

A kilátó felavatásakor a Szent István nevet kapta, mivel első királyunk halálának 900. évfordulója alkalmából tartott emlékév során épült. (A kilátó belépődíjas és nyitva tartáskor lehet feljutni).

Szent István kilátó

Szállás egy kisházban

A Csipke Somló kutyabarát házban szálltunk meg. Mi télen voltunk, napközben nagyot sétáltunk, este pedig a sparhelt melege mellett bekuckóztunk és romantikáztunk a somlói borok társaságában. A ház nyáron hűvös, a kényelemről hűtő-fűtő klíma is gondoskodik. Nincs TV, nincs HBO, nincs Netflix, ami arra ösztönöz, hogy szakadjunk ki a megszokott környezetünkből, olvassunk, sétáljunk, egymással és a kutyákkal foglalkozzunk, vagy csak egyszerűen merengjünk a távolba és élvezzük a kilátást.

A Csipke Somló kutyabarát házban szálltunk meg.
Fotó: kutyabarathelyek.hu - Böjte Csenge

A házból kilépve indulhatunk is felfedezni a Somlót, ami egy nap alatt körbejárható. Először a Kőkonyha-Kőlyuk Bazaltorgonákat néztük meg, impozáns képződmény, majd mentünk tovább a Szent Margit-kápolna felé. Útközben szőlősök, présházak és a táj tárult elénk.

Kilátás a Somlóra

Célirányosan mentünk a Somlói vár felé. A romok között sokat időztünk, elolvastuk a történelmi kiírásokat, rajtunk kívül mással nem találkoztunk.

Továbbhaladtunk a kilátó felé, majd kiértünk a Somló tetejére, ahol nagy tisztásokon lehetett szaladgálni a kutyákkal. Mi is leheveredtünk és élveztük a napfényt (decemberben, olyan jó idő volt).

A Szent István Kilátóba nem tudtunk bemenni, mert zárva volt.

Túra hossza: 9,5 km

Szintkülönbség: 380 m

Menetidő: 3-4 óra, megállóktól függően

Parkolás: ha autóval érkeztek kirándulni, akkor a Szent Margit-kápolna alatt nagy, szabadon használható autóparkoló található, ami Somlóvásárhely felől közelíthető meg.

Cikk első megjelenése: 2024. január 06.

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni legújabb híreinkről

kérünk lájkold Facebook oldalunkat!

Témába vág

Megszülettek az őzgidák: ne nyúljunk a magára hagyott kicsinyekhez! Megszülettek az őzgidák: ne nyúljunk a magára hagyott kicsinyekhez!
...ugyanis egyáltalán nem biztos, hogy magára van hagyva! Ezekben a hetekben (is) különösen fontos, hogy felelős kutyások legyünk, és odafigyeljünk kedvencünkre, mikor a természetben járunk.

Kutyával a természetben - ezeket az illemszabályokat tartsd be a túrán, kiránduláson Kutyával a természetben - ezeket az illemszabályokat tartsd be a túrán, kiránduláson
A kirándulás, túrázás, vagy csak épp egy rövidebb séta a közeli erdőben kutyánkkal remek kikapcsolódási lehetőség. Ahhoz azonban, hogy ne csak mi, de más természetjárók, kutyások, és nem utolsósorban az erdő lakói is háborítatlanul, békében élvezhessék a természetet, be kell tartanunk néhány szabályt.

Óvatosan az erdei sétákon: A vaddisznók veszélyesek lehetnek az ellési időszakban! Óvatosan az erdei sétákon: A vaddisznók veszélyesek lehetnek az ellési időszakban!
Érdemes nyitott szemmel és füllel járni az erdőben a túrák, kirándulások, séták alatt: jobb most elkerülni a vaddisznókat. Az ellési időszakban veszélyesek lehetnek: a kocák bármi áron megvédik a kismalacaikat.

Legyen a kutyának is élmény a kempingezés! - Tippek és fontos tudnivalók Legyen a kutyának is élmény a kempingezés! - Tippek és fontos tudnivalók
A kutyabarát turizmus népszerűsége növekszik, és egyre több kutyatartó ismeri fel, hogy a kempingezés ideális lehetőséget kínál a háziállatokkal történő közös nyaralásra. Az Aranypart Camping & Apartments példája rávilágít a balatoni kutyás kempingezés aktuális lehetőségeire. Ha kutyával utazunk fontos a megfelelő szálláshely és szállástípus kiválasztása, valamint az alapfelszerelés hiánytalan összeállítása és az állattartás szabályainak ismerete a kutya kényelme érdekében. A cikk hasznos információkat kínál egy állatbarát nyaralás megszervezéséhez.

Hosszú hétvége kutyával – szuper kutyabarát úti célokat és programlehetőségeket hoztunk! Hosszú hétvége kutyával – szuper kutyabarát úti célokat és programlehetőségeket hoztunk!
Jön a tavasz első hosszú hétvégéje és kis szerencsével az időjárás is velünk lesz. Használjuk ki az időt kedvencünk társaságában! Szuper kutyás program ötleteket hoztunk!

Minősítés

Hogyan lehet minősített
kutyabarát helyed?

Minősítés és hirdetés – Tudj meg többet!

Tudj meg többet

Beaphar - 2024

hirdetés (X)

Partnereink

Irodakutya.com Praktiker Ebugatta MOL Nyrt.

Hírlevél

A hírlevélre történő feliratkozással az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom.

kutyabarathelyek.hu - kezdőoldal Észrevételek
FaceBook Instagram Pinterest YouTube
Jótékonysági koncertet tart februárban a Rex Kutyaotthon Alapítvány Hírek - Címlapon
Jótékonysági koncertet tart februárban a Rex Kutyaotthon Alapítvány
Kutyatartás télen - Mi számít túl hidegnek a sétához és a kintléthez? Hírek - Címlapon
Kutyatartás télen - Mi számít túl hidegnek a sétához és a kintléthez?