A kutyabarát helyek szakértője, a kutyabarathelyek.hu

Összes      Friss      Ajánló      Állatvédelem      Egészség      Jó tudni!      Könnyű      Közérdekű      Kreatív      Nevelés      Utazás

Kirándulás, túrázás kutyával - 4+1 érv, miért érdemes minél többször útnak indulni

2024. február 23., 15:15

Szerző: S.Zs.

Kategória: Utazás

Mi, kutyások, érthető okokból többet tartózkodunk a szabadban, mint nem-kutyás társaink. Legtöbbünk azonban vagy idő- vagy kedv hiányában ritkán szakad ki a megszokott sétáltató útvonalaiból. Pedig igazán megéri beiktatni egy-egy hosszabb kirándulást is!

Ha kedvencünket kérdeznénk, valószínűleg azt a választ kapnánk, hogy sétából sosem elég! Főleg, ha kiszakadhatunk a városi környezetből! Imádják a futtatón szerzett barátokat, mi is jókat beszélgetünk a többi gazdival, azonban érdemes bátornak lennünk és kiszakadni a mindennapos rutinból. A futtató kerítésén, a várostáblán túl gyönyörű helyek, kincsek, élmények várnak minket! Lehet ez egy rövidebb séta a lakóhelyünk környékén, egy kirándulás a régió valamely kirándulóhelyén, vagy akár egy igazi kihívást jelentő hosszabb túra - kedvencünkkel és velünk, gazdikkal is csodát művelhet!

Íme, néhány érv, ami biztosan meggyőzi még a vonakodó gazdikat is!

Kutya-barátokkal még jobb a kirándulás és a túra!
Fotó: Hornyak Photo

1. Egészséges

Jót tesz mindenkinek: a gazdiknak és a kutyáknak is! Felér egy kiadós sportolással is, főleg, ha olyan útvonalat választunk, ami lejtőkkel és emelkedőkkel tarkított. Az izomláz garantált! A kirándulással kiszellőztethetjük tüdőnkből a városi poros szmogot, harapnivalóan friss levegőre cserélve, amit ezernyi virág, fű, fa illata tölt meg. A mozgás nem csak nekünk, de kutyánknak is segít sokáig fittnek és egészségesnek maradni - ez a hosszú élet egyik alappillére! A megfelelő mennyiségű és minőségű mozgás segíthet a kutyáknál a viselkedészavarok megelőzésében is.

A kutyák kifejezetten élvezik a nagy kirándulásokat - szagok milliói várják, hogy felfedezze őket a kutya-orr
Fotó: NorthStar Dogs

2. Stresszoldó

A természetben töltött idő az egyik lehető legjobb kikapcsolódás. Felfrissít, kiszellőztethetjük a fejünket, elfeledve a hétköznapok sérelmeit, a stresszt. A kint töltött idő segít megtanulni, hogyan lassulhatunk le egy élhető tempóra, észrevéve az apró szépségeket is. Feltölt testileg és lelkileg is!

Új illatok, ingerek, élmények - ez is elengedhetetlen az egészséges kutya-léthez!
Fotó: Diamond Dogs

3. Új élmények és tapasztalatok

A két- és a négylábúak számára is rengeteg új élményt rejt a természet. Mindegy, hogy ugyanazt az ösvényt járjuk be újra meg újra, vagy épp mindig új helyeket fedezünk fel, valami újat mindig felfedezhetünk. Kutyáink elképesztően élvezni fogják az utat, hiszen olyan szagokkal, nyomokkal, tárgyakkal találkozhatnak a természetben, amikkel a városban nem. A rengeteg szaglászás segít mentálisan is lefárasztani őket, így garantáltan jó nagy alvás és nyugalom lesz odahaza!

Az új és jól megszokott kiránduló helyszínek is nyújtanak friss élményeket, izgalmakat
Fotó: NorthStar Dogs

4. Erősebb kutya-gazdi kapcsolat

A minőségi idő, amit egymás társaságában töltünk, elszakíthatatlan köteléket alakít ki a kutya és gazda között. Új élményeket szerezhetünk együtt, amikre jó lesz visszagondolni évek múltán, mikor otthon pihenünk a kandalló előtt… Bizalomépítésre is kiváló alkalom lehet egy túra - hiszen itt adódhatnak olyan szituációk, amikor egymásra kell támaszkodnunk.

A közös kihívások és élmények erősítik a kutya-gazdi közötti kapcsolatot is
Fotó: Diamond Dogs

+1 Olcsó

Azon felül, hogy az utazási költség nyilván fennáll, nincs sok mindenre szükség: egy kényelmes cipő, időjárásnak megfelelő ruházat. A hegyi túrákhoz ajánlott a túrabakancs, ám ezt is csak egyszer kell megvennünk, és jobb esetben évekig jó szolgálatot tehet nekünk. Egy kiránduláshoz, túrához kutyánknak szinte semmilyen új holmit nem kell beszereznünk a meglévők mellé. Ha olyan időszakban indulunk túrára, amikor korán sötétedik (vagy egyszerűen csak későn indulunk el), érdemes láthatósági felszerelést adni a kutyára (esetleg saját magunkra is). Egy világító nyakörv, vagy fényvisszaverő szalag, hám is megfelelő lehet erre a célra!

Indexkép forrás: Hornyak Photo
Cikk első megjelenése: 2019. február 15.

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni legújabb híreinkről

kérünk lájkold Facebook oldalunkat!

Témába vág

Hosszú hétvége kutyával – szuper kutyabarát úti célokat és programlehetőségeket hoztunk! Hosszú hétvége kutyával – szuper kutyabarát úti célokat és programlehetőségeket hoztunk!
Jön a tavasz első hosszú hétvégéje és kis szerencsével az időjárás is velünk lesz. Használjuk ki az időt kedvencünk társaságában! Szuper kutyás program ötleteket hoztunk!

Jó hír a kutyával utazóknak! Jó hír a kutyával utazóknak!
Fontos és jó hír érkezett azok számára, akik kedvencükkel együtt utaznának: kedvezményes áron válthatnak bérletet kutyájuknak a gazdik az új tarifarendszerben.

Megszűnik egy túraútvonal a Mátrai Tájvédelmi Körzet területén Megszűnik egy túraútvonal a Mátrai Tájvédelmi Körzet területén
Túraútvonal-változásra kell számítania a túrázóknak a Mátrai Tájvédelmi Körzet területén.

Fényesen csillog a prágai Károly híd szobrának kutyafigurája, a látogatók érintésének hála Fényesen csillog a prágai Károly híd szobrának kutyafigurája, a látogatók érintésének hála
Kedves és hűséges kisugárzásának köszönhetően szívből átérezzük a bennünket összekötő, ősidőktől eredő szeretetet.

Barangolás Noszvajon és környékén a kutyákkal Barangolás Noszvajon és környékén a kutyákkal
A Bükkalja festői fekvésű településeit fedeztük fel. Kirándultunk Cserépfalu környékén, majd az idilli hangulatú Noszvaj vendégszerető, hagyományait őrző látnivalóiban merültünk el, aminek a természeti környezete is felejthetetlen volt. Kutyabarát szállásunk nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az ottlétünk felejthetetlen maradjon.

Minősítés

Hogyan lehet minősített
kutyabarát helyed?

Minősítés és hirdetés – Tudj meg többet!

Tudj meg többet

Partnereink

MTI Irodakutya.com MOL Nyrt. Praktiker

Hírlevél

A hírlevélre történő feliratkozással az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom.

kutyabarathelyek.hu - kezdőoldal Észrevételek
FaceBook Instagram Pinterest YouTube
Miért hagyjuk kutyánkat szaglászni séta közben? Hírek - Címlapon
Miért hagyjuk kutyánkat szaglászni séta közben?
Ellopta egy kutya a labdát a focisták elől a Magyar Kupa meccsén Hírek - Címlapon
Ellopta egy kutya a labdát a focisták elől a Magyar Kupa meccsén