A kutyabarát helyek szakértője, a kutyabarathelyek.hu

Összes      Friss      Ajánló      Állatvédelem      Egészség      Jó tudni!      Könnyű      Közérdekű      Kreatív      Nevelés      Utazás

Kutyás barangolások: a Csókakői vár kutyával

...vissza a középkorba!

2021. március 04., 14:00

Szerző: Dala Orsolya

Kategória: Utazás

Kezdetben könnyű, később több kihívást rejtő kutyás túra Csókakő várában és környékén. Pazar látvány nyílik a várfalak közül a lábunk előtt elterülő környékre.

Közvetlenül a vár melletti füves területen lehet parkolni. Fizetős parkolóként találtuk meg az interneten, de sem jegyautomata, sem parkolóőr nem volt. Népszerű hely, de bőven volt parkolóhely. Erős szél volt, amit egy látogató ki is használt sárkányeregetésre. Innen egyből látható a vár. Nem ez az egyetlen látványosság: már az oldalt magasodó vöröses sziklák is igen szépek. Elhaladtunk egy nyitva tartó kürtöskalácsos bódé mellett, amit meg is jegyeztem magamnak. (Nyitva volt délután is és finom!)

Tövis a parkolóban
Fotó: Szénási Szabolcs

A Vár-völgyben haladtunk tovább és rögtön a várat vettük célba. Baloldalon a meredek domboldalba fadarabokat ástak be, hogy kicsit könnyebb legyen az ostrom a turistáknak. Az úton tovább haladva könnyebb terepen lehet megközelíteni a főkaput. Mi a kalandosabbat választottuk.

Vár-völgy

Fotó: Dala Orsolya

Nagyon sok kutyával találkoztunk, elég sokan póráz nélkül voltak. Akár csak ők, Tövis is jól boldogult négy lábon az embert próbáló lépcsősoron. Könnyedén szökkent előttünk egyre magasabbra, időnként hátrapillantott a válla felett ránk. Két pulival is találkoztunk, ők mintha egy nyelvet beszéltek volna a mudinkkal, megvolt az azonos hullámhossz. Azért elképzeltem a jelenetet nagyobb és hevesebb kutyákkal, akik belementek volna a játékba, az emberek valószínűleg kuglibábuként dőltek volna jobbra-balra az ösvényen. Tövis lemondott a randiról a pulival és követett minket. Kikerülte az embereket, mintha csak mozgó bokrok lettek volna, fürgén suhant el a lábuk mellett, majd újra bevárt minket. Még néhány kutyával találkoztunk, míg a várhoz értünk. Lefelé menet egy kis boston terriernek feladta a leckét az egyik „lépcsőfok”, de a gazdája egy könnyed mozdulattal segített rajta. Felvette és az ösvényre tette le, ahol már könnyedén mozgott a kis kutya. Mellettük is elhaladtunk.

Lépcsősor a kihívást kedvelőknek

A figyelmeztető táblának és a tériszonyomnak engedelmeskedve pórázt tettem Tövisre. A vár ugyan romos, felújítás alatt van, de látogatható.

A belépés ingyenes.

Kellemes sétát tettünk és megcsodáltuk a panorámát. Nagyon szép kilátás nyílik a környékre, a távolban a Bakony vonulatai láthatóak. A legtöbb ember kedvesen nézett Tövis felé és miután szimatolásra kezet nyújtottak, megsimogatták. Jó állapotú falépcsőkön haladtunk szintről szintre, egyre feljebb.

Vár részlet

Fotó: Szénási Szabolcs

A nem túl magas várfalak közelében rövidre fogtam a pórázt. Aggodalmam feleslegesnek bizonyult, mert közelebbről megnézve kellően szélesek voltak, nem volt csúszós, a kiálló darabok biztos kapaszkodót nyújtanak. De a túloldalon mégis csak ott a mélység, úgyhogy nem engedtem felugrani Tövist.

Kilátás a Csókakői várból

A várlátogatás után a kék jelzést követve folytattuk a túrát. Kevés idő állt már csak rendelkezésünkre, ezért kétszer vágtuk le jelöletlen úton, GPS segítségével. Ezek az ösvények is ki voltak taposva, viszont vaddisznótúrások tarkították. Tövist pórázra vettem és magam mellett vezettem. Nem hiányzott, hogy egy kiszagolás miatt félreértésbe keveredjen a susnyásban csíkos kismalacaival pihengető vaddisznóval.

A póráz Tövis biztonságát is szolgálta
Fotó: Dala Orsolya

Sikeresen visszatértünk a jelzett útra és követtük a piros L-t. A Csóka-hegy oldalában haladtunk tovább, a gerinc közelében. Az izgalmas, keskeny ösvény alacsony fák között kanyargott, időnként kisebb sziklákon másztunk át, kidőlt fák alatt bujkáltunk. Többször elfogytak mellettünk a fák és bokrok, ezáltal zavartalan kilátás nyílt a völgyre.

Ösvény a hegygerincen

Az ösvény mellett egy kis nyúlvány csalogatott minket. Előttünk már más is felfedezte, tábortűz nyomait láttuk. Ritkásan álltak a kis fák, úgyhogy innen is szép kilátás nyílt.

Tovább haladtunk, és amikor már azt hittük, hogy lefelé fogunk ereszkedni, az ösvény újabb kanyart vett és kicsit feljebb vezetett minket. Végül egy szélesebb ösvényre érkeztünk és már lefelé vezetett az utunk. Határozottan örültem, hogy mindketten túrázásra tervezett lábbeliben vágtunk neki. Tövis miatt nem kellett aggódni, magabiztosan mozgott a terepen.

Szabi és Tövis

Tövis és én
Fotó: Szénási Szabolcs

Nemsokára ismét a Vár-völgyben találtuk magunkat. A túra végére hagytuk a Vár-völgyi Kő-lyuk barlangot. A várhoz vezető falépcsősorral szemben található egy széles ösvény. Ezen kell felfelé haladni, amíg bal kéz felé meg nem pillantjuk a barlangot jelző táblát. Meredek az út felfelé. Kiálló gyökerekbe kapaszkodva jutottunk fel hozzá. Tövis pillanatok alatt fent termett és érdeklődve pislogott ránk, hogy mi tart ilyen sokáig. A bejárat egy kis termecskébe vezet, ahova csak lehajolva tudunk beljebb merészkedni. Még beljebb jutni már csak guggolva vagy négykézláb lett volna mód. A barlangban a tábla szerint denevérek is élnek, úgyhogy nem mentünk be mélyebbre, nem szerettük volna zavarni őket.

Tövis és a Kő-lyuk

Szuper túra volt, szép a környék, sok a lehetőség, elég jól lehet variálni, mekkora távolságot szeretnénk megtenni. Közel van Csákberény, ahol a Vértesi Panoráma Tanösvényt jártuk be. Ahogy egyre tovább van világos, egyre jobb az idő, egyre hosszabb túrákat lehet tervezni. Mi körülbelül 10 km-t tettünk meg ezen a túrán, beleszámolva a várlátogatást is.

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni legújabb híreinkről

kérünk lájkold Facebook oldalunkat!

Témába vág

Óvatosan az erdei sétákon: A vaddisznók veszélyesek lehetnek az ellési időszakban! Óvatosan az erdei sétákon: A vaddisznók veszélyesek lehetnek az ellési időszakban!
Érdemes nyitott szemmel és füllel járni az erdőben a túrák, kirándulások, séták alatt: jobb most elkerülni a vaddisznókat. Az ellési időszakban veszélyesek lehetnek: a kocák bármi áron megvédik a kismalacaikat.

Hosszú hétvége kutyával – szuper kutyabarát úti célokat és programlehetőségeket hoztunk! Hosszú hétvége kutyával – szuper kutyabarát úti célokat és programlehetőségeket hoztunk!
Jön a tavasz első hosszú hétvégéje és kis szerencsével az időjárás is velünk lesz. Használjuk ki az időt kedvencünk társaságában! Szuper kutyás program ötleteket hoztunk!

Megszűnik egy túraútvonal a Mátrai Tájvédelmi Körzet területén Megszűnik egy túraútvonal a Mátrai Tájvédelmi Körzet területén
Túraútvonal-változásra kell számítania a túrázóknak a Mátrai Tájvédelmi Körzet területén.

Kirándulás, túrázás kutyával - 4+1 érv, miért érdemes minél többször útnak indulni Kirándulás, túrázás kutyával - 4+1 érv, miért érdemes minél többször útnak indulni
Mi, kutyások, érthető okokból többet tartózkodunk a szabadban, mint nem-kutyás társaink. Legtöbbünk azonban vagy idő- vagy kedv hiányában ritkán szakad ki a megszokott sétáltató útvonalaiból. Pedig igazán megéri beiktatni egy-egy hosszabb kirándulást is!

Barangolás Noszvajon és környékén a kutyákkal Barangolás Noszvajon és környékén a kutyákkal
A Bükkalja festői fekvésű településeit fedeztük fel. Kirándultunk Cserépfalu környékén, majd az idilli hangulatú Noszvaj vendégszerető, hagyományait őrző látnivalóiban merültünk el, aminek a természeti környezete is felejthetetlen volt. Kutyabarát szállásunk nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az ottlétünk felejthetetlen maradjon.

Minősítés

Hogyan lehet minősített
kutyabarát helyed?

Minősítés és hirdetés – Tudj meg többet!

Tudj meg többet

Beaphar - 2024

hirdetés (X)

Partnereink

Brimo partysátor MTI AIRMAX Cargo Budapest Zrt.
 AEGON Magyarország Zrt.

Hírlevél

A hírlevélre történő feliratkozással az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom.

kutyabarathelyek.hu - kezdőoldal Észrevételek
FaceBook Instagram Pinterest YouTube
Az állatorvosi rendelők nem zárnak be a szigorítások alatt sem Hírek - Címlapon
Az állatorvosi rendelők nem zárnak be a szigorítások alatt sem
24 kutyát mentettek a rendőrök a pokolból - újabb állatviadal szervezőkön ütöttek rajta Hírek - Címlapon