A kutyabarát helyek szakértője, a kutyabarathelyek.hu

Összes      Friss      Ajánló      Állatvédelem      Egészség      Jó tudni!      Könnyű      Közérdekű      Kreatív      Nevelés      Utazás

Kutyás üdülés a Balaton északi partján

2024. június 22., 08:00

Szerző: Böjte Csenge

Kategória: Utazás

A Balaton északi partjára látogattunk, ahol igyekeztünk minél több programot besűríteni a két napba, amit itt töltöttünk. Nem maradhatott el a Balatonban fürdés, kilátók felfedezése, hekk és a halászlé, na meg persze a dimbes-dombos Balaton-felvidéki utakon az autókázás.

Mivel Keszthely környékére mentünk, az északi parton végig haladva, ezért első állomásként a Tihanyi-félszigetet ejtettük útba. Ajánljuk mindenkinek az Őrtorony-kilátót, ami a 216 méteres Apáti-hegyen épült, magassága 16,5 méter. Gyönyörű a kilátás innen a Balatonra. Érdemes a Csúcs-hegy gerincén tovább menni, ahonnan végig káprázatos panoráma tárul elénk. Lehet kisebb vagy nagyobb körtúrát tenni itt, akár le a Balatonhoz, majd végig a szőlősök mellett a Belső-tó felé, ahol a Tihanyi Bencés Apátság tárul elénk.

Amerre csak néztünk, tanúhegyeket láttunk
Fotó: Kutyabarathelyek.hu - Böjte Csenge

TIPP: Az Őrtorony Kilátó Parkolónál ingyenes a megállás. A nagy meleg miatt a kilátóhoz felmenni és vissza megterhelő a kutyák számára is, ezért utána mindenképp vizes élményeket javaslunk, amihez nem kell messze menni.

Következő megállónk Sajkodnál volt, Tihany közvetlen közelében található kis üdülőfalu. A Sajkodi strand mellett fizetős parkolónál érdemes megállni, majd gyalog tovább a Sajkodi soron egy kis öbölnél csobbantunk. Mivel a strandra a kutyák nem mehetnek be, ezért ezek az öblök remek lehetőséget adnak a kutyák fürdetésére. Mi az egyik ilyen kis öbölnél SUP-al szálltunk vízre, ami 2 személyes, és még a 2 kutya is ráfér. Pár óra evezés és fürdőzés után mindenki kellemesen elfáradt, úgyhogy jöhetett az ebéd az egyik kedvenc halsütőnkben.

SUP-ozás a Balatonon
Fotó: Kutyabarathelyek.hu - Böjte Csenge

A hűsítő Balaton után Aszófő irányába az út mellett a híres Halsütőben ebédeltünk, ahol tényleg isteni halászlevet készítenek és rengeteg típusú halat sütnek, ami kovászosuborkával és kenyérrel tökéletes választás (még most is összefolyik a nyál a számban, ha rá gondolok).

Mivel az ebéd nem maradhat el desszert nélkül, ezért az aszófői Nagyi Kertje Teaház és Étteremben egy hűsítő jegeskávéra és igazi házi süteményre beugrottunk, ami mellett tovább gyönyörködhettünk a Balatonban. Mindkettő hely kutyabarát, így bátran vigyétek őket is az éttermekbe.

Mivel egész nap programoztunk, ezért késő délután értünk a szállásra, ami a páratlan szépségű kutyabarát hotel volt a Balaton mellett, a Matild Country Hotel.

Az oda vezető út is már elkápráztatott minket, megéri ellazulni és csak élvezni az utat Tihanytól Nemesvitáig, mert a Balaton-felvidéki táj nyugodt hullámzása, a bájos települések minden gondunkat feledtetik.

A Matild Hotelnél
Fotó: Kutyabarathelyek.hu - Böjte Csenge

A Matild Country Hotel 16 hektáros birtok, ami minden igényt kielégítő szálláslehetőséget, saját és helyi alapanyagokra épülő gasztronómiát, wellnesst, minőségi lovas szolgáltatásokat és a környék természeti kincseit tárja elénk. A kertes apartmanhoz (azaz a mi szobánkhoz is) egy kizárólagos használatú, zárható kert is tartozott, ahol a kutyusok szabadon lehettek. Az apartmanok önellátásra is alkalmasak, persze a hotel éttermét érdemes igénybe venni reggeli, ebéd és vacsora esetén, mert finom helyi alapanyagokból főznek. A kutyákat bekészítéssel várják: tálak, takaró, jutalomfalat és kakizacskó a csomag része.

Különösen tetszett a szálláshelyben, hogy a hatalmas birtok mellett, a kutyákat nyugodt szívvel hagyhattuk a zártkerben, mert árnyékos nyáron is, magasak a kerítések és láthatóan élvezték, hogy estig kint maradhattak a szabadban. Igaz mi is velük üldögéltünk a teraszon, hogy az idilli falusi környezetet és a friss levegőt kiélvezzük, amíg lehetett.

Kilátás a Nemesvitai kilátóból
Fotó: Kutyabarathelyek.hu - Böjte Csenge

2. nap

Házi, helyi termelők finomságait kóstolhattuk meg reggelire, amit az étteremben szolgáltak fel nekünk. A bőséges reggeli után, a Nemesvitai kilátóhoz sétáltunk fel, ami közel, kb 30 perces sétatávra van. Igaz ez nekünk kicsit több idő volt, annyit nézelődtünk és fotózkodtunk útközben. A kilátó csodás panorámát nyújt a környező dombokra, még a Balaton is látszott. Itt aztán tényleg magunk lehettünk, alig találkoztunk emberrel. Érdemes a bájos házak között visszasétálni a hotelbe, hogy átszellemüljünk, milyen itt élni.

Nemesvitai kilátó
Fotó: Kutyabarathelyek.hu - Böjte Csenge

Mivel a szálláshelyen van medence és egy wellness rész, ezért a nagy melegben a csobbanás sem maradhatott el. Addig a kutyák a zártkertben időztek, amíg mi a medence hűsítő vizét, a távolban a lovak nyugodt legelését élveztük.

Ebédre az étterem étlapjáról tudtunk választani, ahol saját és régió alapanyagaiból készülő ételek kerülnek az asztalra. Szintén nem csalódtunk, mennyei volt minden, amit rendeltünk. Az ebéd alatt a teraszon ülve, a hatalmas zöld kertben a Balaton-felvidéki tanúhegyekben gyönyörködhettünk.

TIPP: programként nagyszerű időtöltés elmenni a Balatonhoz, ami pár perc autóval. A házigazda örömmel segít, hol érdemes csobbani egyet, kirándulni a Szigliget várnál is lehet, de a Badacsony és a Kisfaludy-kilátó is gyorsan elérhető. Ha pedig van időnk a kutyák nélkül, a szálláshelyen lovaglási lehetőség is van.

Kis pavilon a szálláshelyen, ahol ebédelni is lehet
Fotó: Kutyabarathelyek.hu - Böjte Csenge

Boldogan ajánljuk a Matild Country Hotel kutyabarát és állatbarát szálláshelyet, mert olyan, mintha a semmi közepén lennénk, mégis a Balaton mellett, a balatoni értékeket élhetjük át, miközben egy helyen megkapunk mindent, ami egy felejthetetlen kikapcsolódáshoz szükséges.

Forrás: kutyabarathelyek.hu

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni legújabb híreinkről

kérünk lájkold Facebook oldalunkat!

Témába vág

Néhány hetes kölyökkutyákat mentettek a pénzügyőrök Néhány hetes kölyökkutyákat mentettek a pénzügyőrök
Alig néhány hetes kölyökkutyákat találtak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyőrei egy román furgonban Komárom-Esztergom vármegyében.

Kutyával a Balatonra: zárt doboz nélkül, szájkosárral és pórázzal is lehet kutyákat vinni a balatoni vonatokon Kutyával a Balatonra: zárt doboz nélkül, szájkosárral és pórázzal is lehet kutyákat vinni a balatoni vonatokon
Változott szerdától a kutyák szállítását érintő szabályozás a vonatokon: már zárt doboz nélkül, csupán szájkosár és póráz használatával is lehet velük utazni a balatoni InterCity és expresszjáratokon - közölte a MÁV Zrt. a vasúttársaság honlapján.

Túrázás kutyával – Tippek a stresszmentes kalandhoz Túrázás kutyával – Tippek a stresszmentes kalandhoz
Együtt a szabadban? Így varázsolhatod örömteli élménnyé kedvenced társaságában.

Kutyabarát strandok és fürdetőhelyek Magyarországon – Itt a 2024 -es lista! Kutyabarát strandok és fürdetőhelyek Magyarországon – Itt a 2024 -es lista!
A forró nyári napokon nincs is jobb annál, mint hűs vízparton pihenni – és ezt kutyáink legalább annyira élvezik, mint mi! De hova mehetünk, ha kutyával keresünk vízpartot? Elhoztuk idén is a kutyabarát strandtérképet!

Feltöltődés Egerszalókon kutyákkal Feltöltődés Egerszalókon kutyákkal
A nyarat sem lehetett volna szebben indítani, mint egy kutyás kiruccanással Egerszalókon. Lehetőségünk nyílt kipróbálni a Thermal Park Egerszalók**** meghívásából a termálfürdő nyújtotta kikapcsolódás örömét, és a környék páratlan szépségű felfedezését.

Minősítés

Hogyan lehet minősített
kutyabarát helyed?

Minősítés és hirdetés – Tudj meg többet!

Tudj meg többet

Partnereink

AEGON Magyarország Zrt. Irodakutya.com MTI Ebugatta

Hírlevél

A hírlevélre történő feliratkozással az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom.

kutyabarathelyek.hu - kezdőoldal Észrevételek
FaceBook Instagram Pinterest YouTube
Miért félnek egyes kutyák a víztől, és hogyan segíthetünk nekik túllépni rajta? Hírek - Címlapon
Miért félnek egyes kutyák a víztől, és hogyan segíthetünk nekik túllépni rajta?
Kutyabarát strandok és fürdetőhelyek Magyarországon – Itt a 2024 -es lista! Hírek - Címlapon
Kutyabarát strandok és fürdetőhelyek Magyarországon – Itt a 2024 -es lista!