A kutyabarát helyek szakértője, a kutyabarathelyek.hu

Összes      Friss      Ajánló      Állatvédelem      Egészség      Jó tudni!      Könnyű      Közérdekű      Kreatív      Nevelés      Utazás

Utazás kutyával - Télen is vár a Balaton

2024. január 26., 11:45

Szerző: Böjte Csenge

Kategória: Utazás

Januárban a Tagyon Birtok szervezésében hívtak minket kutyás kirándulásra, ami inkább egy közösségi kutyás esemény volt, mint izzasztó séta. A fogadtatás, az ottani kutyások, a hangulat mind marasztaló volt, sajnos mégsem tudtunk kettő napnál többet eltölteni a birtokon. Olvassátok el beszámolónkat a kétnapos balatoni látogatásról!

A Tagyon Birtok kutyás eseményt szombatra szervezték, de meghívtak minket ottalvásra is az egyik Balatonra néző apartmanjukba, amire nehéz volt nemet mondani, ezért már pénteken útnak indultunk.

A Balaton-felvidéken megannyi gyönyörű túraútvonal van, ezért mi is kiválasztottunk egyet és útközben megálltunk kirándulni. A választás a Tihanyi-félszigetre esett, pont az út mellett tettük le az autót és egy 3 órás kört mentünk.

Az útvonal először az Őrtorony-kilátót érintette, majd a Csúcs-hegy gerincén vitt végig, egész le a Balatonig. Tovább haladva a szőlősök mellett a Belső-tó felé kanyarodtunk, ahonnan a Tihanyi Bencés Apátság látképe tárult elénk.

Zira és Dongó a Tihanyi-félszigetett tett túrát is nagyon élvezte
Fotó: Kutyabarathelyek.hu - Böjte Csenge

A Belső-tó után a Kiserdőn keresztül mentünk tovább a Külső-tó irányába, mert innen is van kilátás. Visszafelé a mezőn vagy a bicikliúton lehet visszamenni az autóig.

Táv: 10 km
Szintkülönbség: 405 m
Időtartam: megállóktól és tempótól függően kb. 3 óra

Parkolás: Őrtorony Kilátó Parkolónál vagy az Apáti templom környékén hagyhatjuk az autót. Ingyenes mindenhol.

A túra után Aszófő irányába az út mellett a híres Halsütőben érdemes megállni hekkezni (szezonban), majd az aszófői Nagyi Kertje Teaház és Étteremben isteni házi süteményt és kávét kaphatunk, ami mellett gyönyörködhetünk tovább a Balatonban. Mindkettő hely természetesen kutyabarát.

A Tagyon Birtok fogadóépülete
Fotó: Kutyabarathelyek.hu - Böjte Csenge

Még világosban, de délután értünk a Tagyon Birtokra, ahol a birtok tulajdonosa, Kartaly Attila vezetett körbe és mutatta meg az apartmanházakat. Kisebb gyalogtávolságra, de közel egymáshoz helyezkedik el 4 présház, amiben 6 apartman található, kettő, négy és hat fős elhelyezéssel. A szálláshelyünkről tényleg a Balaton tárult elénk, a napfelkeltét a hálószoba ablakából néztem végig.

Attila mesélte nekünk, hogy nem volt kérdés, hogy kutyabarát legyen minden házuk, hiszen gyerekkorában is kutyák vették körbe, a családnak bernáthegyije volt, ma pedig a kislányai is rajonganak az állatokért.

Napfelkelte a Balatonon
Fotó: Kutyabarathelyek.hu - Böjte Csenge

Szombaton egy kiadós reggelivel kezdtük a napot, amit helyben készített egy séf, majd egyre több kutya-gazdi érkezett, így megindult az ismerkedés. A kutyás séta célállomása a Hegyestű volt, ami a birtoktól közvetlen 30 perces gyalogtávra van. Télen zárva van a Hegyestű pénztára (novembertől februárig), szabadon ki-be lehet menni. Csak mi voltunk egy nagy hadsereg kutyával, szuper volt, hogy szabadon szaladgálhattak és nem zavartak senkit.

A nap folyamán Papp Nikolett, kutyafotós is velünk tartott, hogy profi képeket készítsen az eseményről. Minden résztvevő egy digitálisan nagy formátumban kidolgozott fotót is kapott ajándékba, ezért a Hegyestűnél mindenki pózolt egyet a kutyusával.

A kutyás kirándulás célállomása a Hegyestű volt
Fotó: Papp Niki Photography

A jókedvű kutyás kiránduló csapat a Tagyon Birtokon
Fotó: Papp Niki Photography

Aki megéhezett, az visszaérve a birtokra helyben készített mangalica tépett húsos Tagyon Burgert vehetett, amit szintén helyben a séf készített frissen melegében, az édesszájúakat pedig házi flódni várta.

Összességében élménydús két napot töltöttünk a Balatonon, sok új embert és kutyát ismertünk meg, felfedeztünk egy szép birtokot és szálláshelyet és megtapasztalhattuk az ottani vendégszeretetet. A kutyák kellően elfáradtak a két nap alatt, ami hazaérkezéskor látszott rajtuk.

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni legújabb híreinkről

kérünk lájkold Facebook oldalunkat!

Témába vág

Magaspart, Siófok és a Balaton – kutyával! Magaspart, Siófok és a Balaton – kutyával!
A déli oldal rendkívül sokszínű, ha jobban utánanézünk a lehetőségeinek, rengeteg kisebb-nagyobb kiruccanásra nyílik mód. Siófok és környéke több napos kikapcsolódásra alkalmas, mondunk néhány tippet, ha itt barangolnátok a kutyákkal.

Megszülettek az őzgidák: ne nyúljunk a magára hagyott kicsinyekhez! Megszülettek az őzgidák: ne nyúljunk a magára hagyott kicsinyekhez!
...ugyanis egyáltalán nem biztos, hogy magára van hagyva! Ezekben a hetekben (is) különösen fontos, hogy felelős kutyások legyünk, és odafigyeljünk kedvencünkre, mikor a természetben járunk.

Kutyával a természetben - ezeket az illemszabályokat tartsd be a túrán, kiránduláson Kutyával a természetben - ezeket az illemszabályokat tartsd be a túrán, kiránduláson
A kirándulás, túrázás, vagy csak épp egy rövidebb séta a közeli erdőben kutyánkkal remek kikapcsolódási lehetőség. Ahhoz azonban, hogy ne csak mi, de más természetjárók, kutyások, és nem utolsósorban az erdő lakói is háborítatlanul, békében élvezhessék a természetet, be kell tartanunk néhány szabályt.

Somogyország lankáin, kutyabarát helyeken Somogyország lankáin, kutyabarát helyeken
Voltatok már a Balaton közelében nyaralni úgy, hogy érzitek, milyen közel van a balatoni nyüzsgés, mégis egy csendesebb faluban szálltok meg és fedezitek fel a környéket? A Kőröshegy pont ilyen hely, ami kellően közel van a Balatonhoz és a part menti városokhoz, mégis el lehet vonulni és kirándulni a dombok között, ha éppen ahhoz van kedvünk.

Óvatosan az erdei sétákon: A vaddisznók veszélyesek lehetnek az ellési időszakban! Óvatosan az erdei sétákon: A vaddisznók veszélyesek lehetnek az ellési időszakban!
Érdemes nyitott szemmel és füllel járni az erdőben a túrák, kirándulások, séták alatt: jobb most elkerülni a vaddisznókat. Az ellési időszakban veszélyesek lehetnek: a kocák bármi áron megvédik a kismalacaikat.

Minősítés

Hogyan lehet minősített
kutyabarát helyed?

Minősítés és hirdetés – Tudj meg többet!

Tudj meg többet

Beaphar - 2024

hirdetés (X)

Partnereink

AIRMAX Cargo Budapest Zrt.
 Brimo partysátor AEGON Magyarország Zrt. Mondial Assistance GesmbH

Hírlevél

A hírlevélre történő feliratkozással az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom.

kutyabarathelyek.hu - kezdőoldal Észrevételek
FaceBook Instagram Pinterest YouTube
Rossz lehelet – Miért büdös a kutya szája? Hírek - Címlapon
Rossz lehelet – Miért büdös a kutya szája?
Viharos szél: figyeljünk oda kutyáinkra is! Hírek - Címlapon
Viharos szél: figyeljünk oda kutyáinkra is!